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 Felpaprikázott hangulatú közgyűlésen vannak túl a Nissan részvényesei, ahol a hírek szerint megerősítette vezetői pozícióját az új CEO és végleg elköszönt a cégtől az elődje. Eközben a Renault képviselője is elköszönt az igazgatótanácstól és ezzel lezárult egy korszak. Változás A mexikói származású Ivan Espinosa, a Nissan valaha volt legfiatalabb vezérigazgatója, túl van első részvényesi közgyűlésén, ahol több ízben is nyugalomra kellett inteni az elégedetlen kisbefektetőket. Az új vezető azzal kezdte beszédét, hogy bocsánatot kért a dugába dőlt Honda egyesülés és a rossz pénzügyi eredmény miatt. A vállalat a második naptári negyedévben 1,4 milliárd dolláros veszteséget és negatív 3,8 milliárdos free casflow-t vár.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 Már a székháza eladásán gondolkodik a Nissan A legtöbb kérdést a 20 ezer fős leépítés és a 3,5 milliárd dolláros megtakarítási program kapcsán kapta, de a részvényesek szorgalmazták a vállalatirányítás megerősítését, firtatták a vezetők nyugdíjcsomagjainak mértékét is, és szerették volna látni a fontos japán és amerikai piacokra vonatkozó új termékstratégiát is. A közgyűlés már csak azért is történelmi volt, mert a tisztújításkor leváltották Jean-Dominique Senard-ot, a Renault igazgatótanácsának elnökét, illetve Pierre Fleuriot-ot, aki szintén a Renault képviselője volt. Ezzel megszűnt a franciák formális képviselete a Nissan vezetésében. Ez persze várható volt, hiszen a két cég folyamatosan adja el az egymás vállalataiban birtokolt részvénycsomagokat. Leköszönt az igazgatótanácsból Uchida Makoto, a cég előző CEO-ja is, aki korábban a vezérigazgatói pozíciót adta át Espinosának, de akkor még az igazgatótanács tagja maradt. A szakember nyugdíjcsomagját is többen kritizálták a részvényesek közül egyesek pedig arra szólították fel, hogy számoljon el azzal, miként jutott vezetése alatt ekkora bajba a cég. Ám ezt az indítványt végül nem tűzték napirendre, a részvényesek többsége nem támogatta – írja az Automotive News Europe. Leváltották a Nissan vezérigazgatóját Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!