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 Felpaprikázott hangulatú közgyűlésen vannak túl a Nissan részvényesei, ahol a hírek szerint megerősítette vezetői pozícióját az új CEO és végleg elköszönt a cégtől az elődje. Eközben a Renault képviselője is elköszönt az igazgatótanácstól és ezzel lezárult egy korszak. Változás A mexikói származású Ivan Espinosa, a Nissan valaha volt legfiatalabb vezérigazgatója, túl van első részvényesi közgyűlésén, ahol több ízben is nyugalomra kellett inteni az elégedetlen kisbefektetőket. Az új vezető azzal kezdte beszédét, hogy bocsánatot kért a dugába dőlt Honda egyesülés és a rossz pénzügyi eredmény miatt. A vállalat a második naptári negyedévben 1,4 milliárd dolláros veszteséget és negatív 3,8 milliárdos free casflow-t vár. Már a székháza eladásán gondolkodik a Nissan A legtöbb kérdést a 20 ezer fős leépítés és a 3,5 milliárd dolláros megtakarítási program kapcsán kapta, de a részvényesek szorgalmazták a vállalatirányítás megerősítését, firtatták a vezetők nyugdíjcsomagjainak mértékét is, és szerették volna látni a fontos japán és amerikai piacokra vonatkozó új termékstratégiát is. A közgyűlés már csak azért is történelmi volt, mert a tisztújításkor leváltották Jean-Dominique Senard-ot, a Renault igazgatótanácsának elnökét, illetve Pierre Fleuriot-ot, aki szintén a Renault képviselője volt. Ezzel megszűnt a franciák formális képviselete a Nissan vezetésében. Ez persze várható volt, hiszen a két cég folyamatosan adja el az egymás vállalataiban birtokolt részvénycsomagokat. Leköszönt az igazgatótanácsból Uchida Makoto, a cég előző CEO-ja is, aki korábban a vezérigazgatói pozíciót adta át Espinosának, de akkor még az igazgatótanács tagja maradt. A szakember nyugdíjcsomagját is többen kritizálták a részvényesek közül egyesek pedig arra szólították fel, hogy számoljon el azzal, miként jutott vezetése alatt ekkora bajba a cég. Ám ezt az indítványt végül nem tűzték napirendre, a részvényesek többsége nem támogatta – írja az Automotive News Europe. Leváltották a Nissan vezérigazgatóját Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!