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
auto

Reuters: a BYD visszavesz a termelésből és a növekedési tervekből

üzlet
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

A Reuters úgy tudja, a BYD kénytelen volt csökkenteni termelését, ezért kimaradtak műszakok és elhalasztották az új gyártósorok beindításának terveit.

Az autógyártó is izzította sajtós kapcsolatait, hogy cáfolja a vádakat.

Valaki nem mond igazat

A Reuters híre szerint visszaesett a BYD értékesítésének növekedése, emelkedtek ellenben a céggel szerződésben lévő kereskedések raktárkészletei és ezen az sem változtatott érdemben, hogy jelentős árengedményeket ad a gyártó a hazai piacán.

A hírügynökség név nélkül nyilatkozó informátorokra hivatkozva azt állítja, legalább négy üzemben törölték az éjszakai műszakot és a harmadával csökkentették a gyártást.

A vállalat korábban azt tervezte, hogy idén 30 százalékkal 5,5 millióra növeli globális eladásait. A Reuters egyik informátora a költségek csökkentésével, egy másik a csökkenő kereslettel magyarázta a lépéseket.

A hírügynökség idézi a CPCA, a kínai autógyártók szövetségének adatai, amely szerint éves összehasonlításban áprilisban 12 százalékra, májusban pedig már 0,2%-ra csökkent a BYD gyártásának növekedése. A szövetség számai azt is elárulják, hogy míg Kínában az autógyártók átlagos raktárkészlete 1,38 hónapnyi gyártásnak felel meg, a BYD kereskedőinél 3,21 hónapnyi mennyiségű új autó halmozódott fel – áll a Reuters hírében.

Az illetékes kínai minisztérium nemrég összehívta az ország legnagyobb autógyártóit és kereskedéseit, miután megelégelte az árháború okozta halmozódó veszteségeket az iparágban, illetve azt a trendet, hogy az autógyártók új autóként regisztrálnak be olyan járműveket, amelyeket egyébként csak a kereskedésre jegyeznek be és után a nullkilométeres használt autóként kerül piacra. Azt sem nézték jó szemmel az illetékesek, hogy egyes autógyártók 180-270 napra fizetnek csak beszállítóiknak – számoltunk be róla egy hónapja.

Trükköznek a kínai gyártók az eladási adatokkal?

A híradások szerint mindegyik problémában érintett volt a BYD is, de ők is csatlakoztak azokhoz az önkéntes vállalásokhoz, amelyek javítani kívánnak a helyzeten.

A BYD közvetlenül nem reagált a Reuters megkeresésére ám egy nappal később a kínai CnEVPost exkluzív hírként számolt be arról, hogy az autógyártó egy név nélkül nyilatkozó illetékese cáfolta nekik a hírügynökség állításait. Szerinte ugyanis a BYD növekedése folyamatos, a gyártási kapacitás nem változott és a kereskedések készletei is elfogadható szinten vannak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás