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 A Reuters úgy tudja, a BYD kénytelen volt csökkenteni termelését, ezért kimaradtak műszakok és elhalasztották az új gyártósorok beindításának terveit. Az autógyártó is izzította sajtós kapcsolatait, hogy cáfolja a vádakat. Valaki nem mond igazat A Reuters híre szerint visszaesett a BYD értékesítésének növekedése, emelkedtek ellenben a céggel szerződésben lévő kereskedések raktárkészletei és ezen az sem változtatott érdemben, hogy jelentős árengedményeket ad a gyártó a hazai piacán. A hírügynökség név nélkül nyilatkozó informátorokra hivatkozva azt állítja, legalább négy üzemben törölték az éjszakai műszakot és a harmadával csökkentették a gyártást. A vállalat korábban azt tervezte, hogy idén 30 százalékkal 5,5 millióra növeli globális eladásait. A Reuters egyik informátora a költségek csökkentésével, egy másik a csökkenő kereslettel magyarázta a lépéseket. A hírügynökség idézi a CPCA, a kínai autógyártók szövetségének adatai, amely szerint éves összehasonlításban áprilisban 12 százalékra, májusban pedig már 0,2%-ra csökkent a BYD gyártásának növekedése. A szövetség számai azt is elárulják, hogy míg Kínában az autógyártók átlagos raktárkészlete 1,38 hónapnyi gyártásnak felel meg, a BYD kereskedőinél 3,21 hónapnyi mennyiségű új autó halmozódott fel – áll a Reuters hírében. Az illetékes kínai minisztérium nemrég összehívta az ország legnagyobb autógyártóit és kereskedéseit, miután megelégelte az árháború okozta halmozódó veszteségeket az iparágban, illetve azt a trendet, hogy az autógyártók új autóként regisztrálnak be olyan járműveket, amelyeket egyébként csak a kereskedésre jegyeznek be és után a nullkilométeres használt autóként kerül piacra. Azt sem nézték jó szemmel az illetékesek, hogy egyes autógyártók 180-270 napra fizetnek csak beszállítóiknak – számoltunk be róla egy hónapja. Trükköznek a kínai gyártók az eladási adatokkal? A híradások szerint mindegyik problémában érintett volt a BYD is, de ők is csatlakoztak azokhoz az önkéntes vállalásokhoz, amelyek javítani kívánnak a helyzeten. A BYD közvetlenül nem reagált a Reuters megkeresésére ám egy nappal később a kínai CnEVPost exkluzív hírként számolt be arról, hogy az autógyártó egy név nélkül nyilatkozó illetékese cáfolta nekik a hírügynökség állításait. Szerinte ugyanis a BYD növekedése folyamatos, a gyártási kapacitás nem változott és a kereskedések készletei is elfogadható szinten vannak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!