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 Amikor 2022 szeptemberében Oliver Blume átvette a Volkswagen Csoport irányítását, csak lábjegyzetnek tűnt, hogy emellett megtartotta előző pozícióját is. Továbbra is ő maradt a Porsche márka első számú vezetője – 2015 óta volt ebben a székben. Sokan már akkor kételkedtek benne, jó ötlet-e részmunkaidőben vezetni két ilyen jelentős céget. Változtatnak A Porsche az elmúlt időszakban általában problémái kapcsán szerepelt a szalagcímekben. A CARIAD szoftverproblémái miatt késett a Macan EV premierje, negyedével csökkentek a Cayenne eladásai, bizonytalan időpontra csúszott a 718-as testvérpár, a Boxter és a Cayman következő generációjának érkezése és két akkubeszállítót, egy külsőt és egy saját leányvállalatot is veszített a cég. A legnagyobb gond azonban az, hogy az idei év második negyedévében 90 százalékkal csökkent a Porsche nyeresége. Valószínűleg ezzel van összefüggésben, hogy a legfrissebb hírek szerint a Volkswagen Csoport igazgatótanácsa úgy döntött, új vezérigazgatót keresnek a Porsche élére, Bluménak fel kell adnia a pozíciót, éppen elég neki a világ második legnagyobb autógyártó-konszernjét vezetni. Oliver Blume A Volkswagen Csoport márkáin belül különleges helyzetben van a Porsche, amely nem 100 százalékos leányvállalat, a részvények egy részét például közvetlenül a konszern főrészvényese, a Porsche-Piëch család birtokolja. Ezzel együtt, ahogy a többi márkánál is, az egyes cégek, így a Škoda, a SEAT/Cupra, az Audi, vagy éppen a Volkswagen vezérigazgatója a Csoport vezetőjének jelent. Jelen esetben viszont a Porsche márka és a Volkswagen Csoport vezetője egy és ugyanaz a személy. Bár hivatalosan még nem erősítették meg az értesülést, az Automotive News forrásai szerint a vállalat a befektetők nyomására megkezdte az új vezérigazgató kiválasztását. A Porsche-Piech család állítólag már meg is hallgatott pár potenciális jelöltet és jelenleg egy külső és egy belső ember van versenyben a pozícióért. A Porsche idén már kétszer csökkentette értékesítési előrejelzését, miközben költséges belső átszervezést hajt végre. Bedőlt a Porsche saját akkugyára, szinte mindenkit elküldenek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!