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
auto

Többé nem lesz saját maga főnöke a Porsche vezetője

üzlet
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

Amikor 2022 szeptemberében Oliver Blume átvette a Volkswagen Csoport irányítását, csak lábjegyzetnek tűnt, hogy emellett megtartotta előző pozícióját is. Továbbra is ő maradt a Porsche márka első számú vezetője – 2015 óta volt ebben a székben.

Sokan már akkor kételkedtek benne, jó ötlet-e részmunkaidőben vezetni két ilyen jelentős céget.

Változtatnak

A Porsche az elmúlt időszakban általában problémái kapcsán szerepelt a szalagcímekben. A CARIAD szoftverproblémái miatt késett a Macan EV premierje, negyedével csökkentek a Cayenne eladásai, bizonytalan időpontra csúszott a 718-as testvérpár, a Boxter és a Cayman következő generációjának érkezése és két akkubeszállítót, egy külsőt és egy saját leányvállalatot is veszített a cég.

A legnagyobb gond azonban az, hogy az idei év második negyedévében 90 százalékkal csökkent a Porsche nyeresége.

Valószínűleg ezzel van összefüggésben, hogy a legfrissebb hírek szerint a Volkswagen Csoport igazgatótanácsa úgy döntött, új vezérigazgatót keresnek a Porsche élére, Bluménak fel kell adnia a pozíciót, éppen elég neki a világ második legnagyobb autógyártó-konszernjét vezetni.

Oliver Blume

A Volkswagen Csoport márkáin belül különleges helyzetben van a Porsche, amely nem 100 százalékos leányvállalat, a részvények egy részét például közvetlenül a konszern főrészvényese, a Porsche-Piëch család birtokolja. Ezzel együtt, ahogy a többi márkánál is, az egyes cégek, így a Škoda, a SEAT/Cupra, az Audi, vagy éppen a Volkswagen vezérigazgatója a Csoport vezetőjének jelent. Jelen esetben viszont a Porsche márka és a Volkswagen Csoport vezetője egy és ugyanaz a személy.

Bár hivatalosan még nem erősítették meg az értesülést, az Automotive News forrásai szerint a vállalat a befektetők nyomására megkezdte az új vezérigazgató kiválasztását. A Porsche-Piech család állítólag már meg is hallgatott pár potenciális jelöltet és jelenleg egy külső és egy belső ember van versenyben a pozícióért.

A Porsche idén már kétszer csökkentette értékesítési előrejelzését, miközben költséges belső átszervezést hajt végre.

Bedőlt a Porsche saját akkugyára, szinte mindenkit elküldenek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás