Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Renault Csoport kapcsán hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ők csak Európában vannak jelen, a cég eladásainak nagyjából harmada azonban a kontinensen kívülről származik és ezen belül is kiemelten fontos Dél-Amerika. Ezért is érdekes, ami ott történik. Újabb együttműködés A másik szokásos hiba, amit elkövetünk, hogy a kínai gyártók előretörése kapcsán is csak Európára fókuszálunk, pedig már a kontinensünk meghódítása előtt jóval megindult az ázsiai ország autóiparának térnyerése Délkelet-Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában is. Utóbbi régióban már a piac negyede az övék. Brutálisan terjeszkednek a kínai autógyártók Latin-Amerikában Ehhez a mennyiséghez persze helyi gyárakra is szükség van és pont ennek kapcsán tett most bejelentést a Renault és a Geely – utóbbi 26,4 százalékos tulajdonrészt szerzett a Renault do Brazil nevű vállalatban. A megállapodás értelmében a kínai cég hozzáférést kap a Renault infrastruktúrájához, azaz regionális gyáraihoz és értékesítési hálózatához. A franciák pedig cserébe megkapják a Geely elektromos GEA platformját, hogy a helyi piacra gyárthassanak azon autókat. Az egyik első Geely modell, amit a Renault brazil szalonjaiban kezdenek majd árulni, az új EX5 lesz, de a kínai import mellett már tervben van egy további modell helyi gyártása is a franciák ottani üzemében. A Renault brazil gyára Curitibában. A brazil sajtó értesülései szerint elkezdik egy közös modell kifejlesztését is, ami a GEA padlólemezre épül és elektromos, illetve plug-in hibrid verziókban lesz majd elérhető a dél-amerikai piacon. A Geely és a Renault már nem először működik együtt. 2022-ben a kínaiak megvették a franciák koreai motorgyárának 34 százalékát, miután az Aramco olajcéggel közösen Horse Powertrain néven szervezte újra a belsőégésű motorok gyártását a két autógyártó. Nincs még vége Úgy tűnik azonban, hogy a Geely megállapodás nem az utolsó stratégia lépés a francia cégtől ebben a témában – derül ki a Reuters friss híréből. Fabrice Cambolive, a Renault növekedési terveiért felelős felső vezető a Geely szerződés bejelentése után azt is elárulta ugyanis a sajtónak, hogy a vállalat tárgyal több autógyártóval, köztük a kínai Chery-vel is az együttműködés lehetőségéről. Ez konkrétan autók közös dél-amerikai gyártását jelentheti – az erről folyó megbeszélések tényét a Bloomberg már októberben megszellőztette. Cambolive szerint ezek a megállapodások jók a technológiai erőforrások megosztása miatt is, de számukra az is lényeges, hogy a jelenleg csak 50 százalékos kihasználtsággal működő, évi 400 ezer autóra méretezett brazil üzemük több megrendelést kapjon. Hatalmas európai terjeszkedést tervez a Volvo kínai anyavállalata Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!