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
auto

Két forgatókönyv szivárog a 2035-ös szabályok módosításáról

üzlet
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

Akár már a jövő héten nyilvánosságra hozhatják, miként változtat az Európai Unió a 2035-re tervezett elektromos átállás szabályain.

Jelenleg két forgatókönyv szivárog a sajtóban.

Kapnak is ajándékot, meg nem is

Meghosszabbíthatják a belső égésű motorok forgalmazását az Európai Unióban a legfrissebb tervek szerint, ám ennek pontos megvalósítására legalább két forgatókönyv van – írja az Automotive News Europe, a Bloomberg és a Reuters a hozzájuk eljutó információk alapján.

Az első verzió szerint a 2035-ös szabályok úgy módosulnának, hogy 100 százalék helyett csak 90 százalékkal kellene csökkenteniük a CO2 kibocsátást az autógyártóknak. Ezt a változatot támogatja az Európai Néppárt, amelynek vezetője, Manfred Weber azt is hozzáfűzte, hogy ebben a szcenárióban nem lenne további szigorítás 2040-ben,

a teljes átállás lekerült a napirendről, minden Németországban jelenleg gyártott motor a kínálatban maradhat.

Ez a verzió ugyan elsőre kedvezőnek tűnhet azok számára, akik az átállás tervének eltörlését szorgalmazzák, de a gyakorlatban a 90 százalék annyira magas arány, hogy praktikusan nehéz elképzelni, hogy pár speciális modell kivételével sok belső égésű motors autó maradna a szalonokban. (Lásd. Norvégia).

Az ördög azonban a részletekben rejtőzik, kérdés, hogy miként kalkulálják majd a kibocsátást a plug-in hibridek és az e-benzin esetében.

Más források viszont egy alternatív tervről beszélnek.

Eszerint 2040-ig elhalasztanák a 100 százalékos kibocsátás csökkenést, de azzal a kitétellel, hogy 2035 és 40 között csak a plug-in hibridek, valamint a hatótávnövelt villanyautók maradhatnának a kínálatban, de azok is csak akkor, ha kizárólag bio és szintetikus üzemanyagokkal működnek.

Vége a vitának: brutálisan szennyeznek a plug-in hibridek

Egyelőre az is valószínűnek tűnik, hogy elhalasztják a PHEV modellek kibocsátási számítását érintő szigorításokat.

Mint ismeretes, az EU illetékesei az autók fedélzeti rendszereiből kinyert valós fogyasztási adatai alapján megállapították, hogy a korábban feltételezett 80 százalékhoz képest jelentősen kevesebbet futnak az ilyen járművek tisztán elektromos üzemmódban és valós kibocsátási értékeik a kalkulációhoz képest sokszor rosszabbak.

A gyakorlatban a fosszilis üzemanyag fogyasztásuk 250 százalékkal magasabb volt, mint a papíron számított érték.

Ezért olyan változásokat terveztek bevezetni, ami az ilyen autók fogyasztását valós forgalmi tesztek alapján mérné és a CO2 kvótákban ennek megfelelően számítanák tiszta üzemű járműnek.

Ezt a döntést meghatározatlan időre elhalasztanák.

Magyarország is a 2035-ös átállás ellen szavaz

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás