Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Akár már a jövő héten nyilvánosságra hozhatják, miként változtat az Európai Unió a 2035-re tervezett elektromos átállás szabályain. Jelenleg két forgatókönyv szivárog a sajtóban. Kapnak is ajándékot, meg nem is Meghosszabbíthatják a belső égésű motorok forgalmazását az Európai Unióban a legfrissebb tervek szerint, ám ennek pontos megvalósítására legalább két forgatókönyv van – írja az Automotive News Europe, a Bloomberg és a Reuters a hozzájuk eljutó információk alapján. Az első verzió szerint a 2035-ös szabályok úgy módosulnának, hogy 100 százalék helyett csak 90 százalékkal kellene csökkenteniük a CO2 kibocsátást az autógyártóknak. Ezt a változatot támogatja az Európai Néppárt, amelynek vezetője, Manfred Weber azt is hozzáfűzte, hogy ebben a szcenárióban nem lenne további szigorítás 2040-ben, a teljes átállás lekerült a napirendről, minden Németországban jelenleg gyártott motor a kínálatban maradhat. Ez a verzió ugyan elsőre kedvezőnek tűnhet azok számára, akik az átállás tervének eltörlését szorgalmazzák, de a gyakorlatban a 90 százalék annyira magas arány, hogy praktikusan nehéz elképzelni, hogy pár speciális modell kivételével sok belső égésű motors autó maradna a szalonokban. (Lásd. Norvégia). Az ördög azonban a részletekben rejtőzik, kérdés, hogy miként kalkulálják majd a kibocsátást a plug-in hibridek és az e-benzin esetében. Más források viszont egy alternatív tervről beszélnek. Eszerint 2040-ig elhalasztanák a 100 százalékos kibocsátás csökkenést, de azzal a kitétellel, hogy 2035 és 40 között csak a plug-in hibridek, valamint a hatótávnövelt villanyautók maradhatnának a kínálatban, de azok is csak akkor, ha kizárólag bio és szintetikus üzemanyagokkal működnek. Vége a vitának: brutálisan szennyeznek a plug-in hibridek Egyelőre az is valószínűnek tűnik, hogy elhalasztják a PHEV modellek kibocsátási számítását érintő szigorításokat. Mint ismeretes, az EU illetékesei az autók fedélzeti rendszereiből kinyert valós fogyasztási adatai alapján megállapították, hogy a korábban feltételezett 80 százalékhoz képest jelentősen kevesebbet futnak az ilyen járművek tisztán elektromos üzemmódban és valós kibocsátási értékeik a kalkulációhoz képest sokszor rosszabbak. A gyakorlatban a fosszilis üzemanyag fogyasztásuk 250 százalékkal magasabb volt, mint a papíron számított érték. Ezért olyan változásokat terveztek bevezetni, ami az ilyen autók fogyasztását valós forgalmi tesztek alapján mérné és a CO2 kvótákban ennek megfelelően számítanák tiszta üzemű járműnek. Ezt a döntést meghatározatlan időre elhalasztanák. Magyarország is a 2035-ös átállás ellen szavaz Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!