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 Kevesebb mint 1 hét van hátra a Tesla Model Y premierjéig, de a kaliforniai vállalat most is megtalálta a módját, hogy még tovább fokozza a várakozásokat. Ma reggelre frissítették a weboldalukat. Ez a pasas nem viccel Elon Musknál soha nem lehetünk benne biztosak, hogy csak viccel, vagy komolyan gondolja-e, amikor előáll valami hihetetlen, fura, vagy vicces bejelentéssel. Így van ez a Tesla típusainak elnevezésével is. A Model S betűjele az angol szedán szóra utal, a Model X pedig a crossover (cross=X) szegmenst jelöli meg. Ez eddig tiszta sor és még csak nem is túl kreatív. Amikor azonban a vállalat az új, olcsóbb testvérek bevezetése mellett döntött, Musk viccesen megjegyezte, hogy ezeket Model E, illetve Model Y néven ismerhetjük majd meg, mivel akkor a Tesla modellpalettája SEXY lesz. 24db Ford Model E készült 1922 és 25 között. Ez a múzeumi darab igazi ritkaság. Forrás: Wikipedia CC/Flickr/NAParish És Musk megint nem viccelt, csakhogy közbeszólt a Ford, amely figyelmeztette a Teslát, hogy ők birtokolják a „Model E” típusjel jogait és készek perre menni, ha a kaliforniaiak használni merik. Egy ideig kérdéses, volt, hogy mennyire akar harcolni a Tesla a jogokért, hiszen ilyen néven a a Ford utoljára 1925-ben gyártott autót és volt olyan vélemény, miszerint itt is él az az alapvető védjegy-elv, miszerint használaton kívüli terméknevekre nem tarthat fenn örökké jogot egy gyártó sem. Mindenesetre, ahelyett, hogy belement volna egy hosszú és költséges jogi vitába, a Tesla inkább úgy döntött, hogy átnevezi az autót. A „Model 3” elnevezés egyébként több szinten is működi, hiszen az autó a gyártó harmadik teljesen saját tervezésű típusa, ráadásul a 3-as szám stilizáltan az „E” betű fordítottja. (Az eredeti Roadster a Lotus Elise átalakított verziója volt.) Így most a Model Y bemutatójával mégiscsak meglesz a S3XY sorozat, sőt a szóvicc még a Roadster hozzáadásával is működik. Ezért talán nem is véletlen, hogy amikor ma reggelre a Tesla élesítette a Model Y aloldalát (amelyen egyelőre csak egy ideiglenes rajz van és emlékeztet a bemutató időpontjára), akkor a fenti sorrendben rendezte el a nyitóoldal tetején található menüsort. Így a típusok kezdőbetűit összeolvasva a SEXYR mozaikszó jön ki, ami annyit tesz hogy „szexibb”. Mit tudunk a Model Y-ról? Magyar idő szerint március 15-én hajnali 4-kor lehull a lepel a Tesla kis SUV-járól és valószínűleg csomó új részletet tudunk majd meg. Itt emlékeztetném azokat, akik élőben szeretnék nézni a közvetítést a Tesla weboldalán, hogy az Egyesült Államok Európánál 4 héttel hamarabb, most vasárnap vált vissza nyári időszámításra, ezért most nem a szokásos 9 óra az időkülönbség Budapest és Los Angeles között, hanem csak 8! Úgyhogy lehet reggel 4-kor kelni. 🙂 Addig is, itt egy gyors összefoglaló arról, hogy mit tudunk jelenleg az új modellről. Az alábbi információk mind Elon Musk Twitter üzeneteiből, vagy a Tesla hivatalos kommunikációjából származnak. A Model 3 testvérmodellje nagyjából 10%-kal lesz nagyobb és ennyivel fog többe kerülni is Az alkatrészek 75%-a közös a két autó között Hagyományos ajtajai lesznek Támogatja a v3 Superchargerek 250 kW-os teljesítményét A gyártás 2020 elején indulhat a nevadai Gigafactory 1-ben és a sanghaji Gigafactory 3-ban, de jelentős mennyiségre majd csak 2020 végére számíthatunk (bár érzésem szerint ez utóbbi dátum inkább csak óvatoskodó becslés, hogy elkerüljék a Model 3 féle hisztériát) Március 15. reggel mindenkit várunk a Villanyautosok.hu nyitóoldalára, ahol részletes összefoglalót teszünk közzé „One More Thing” A Tesla mostanában rákapott az Apple féle meglepetés bejelentésre, arra a bizonyos cilinderből előhúzott nyuszira, amit az esemény végén dobnak be és amitől mindenkinek tátva marad a szája. Ennek iskolapéldája a Semi bejelentés végén előrántott Roadster volt, ami végig ott volt az egyik kamion rakterében és aminek dizájnja és szédületes műszaki adatai tulajdonképpen nagyobbat durrantak a világsajtóban mint az esemény fő attrakciója, a teherautó. 2 kamion, 1 Roadster, 1 Musk A kérdés az, hogy most is lesz-e ilyen és ha igen, akkor mi? Itt vannak a mi lehetséges megoldásaink, de várjuk a kommentekbe a további tippeket és szavazatokat. Új, frissített Model S és X (külső/belső ráncfelvarrás, Model 3/Y szerű belső, V3 Supercharger támogatás) Tesla Pick-up Új, eddig titokban tartott modell Valami újdonság a Semi és/vagy a Roadster kapcsán Az első pár tucat Standard Range Model 3 átadása a vásárlóknak Semmi – most nincs tartalék puskapor 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!