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 Kevesebb mint 1 hét van hátra a Tesla Model Y premierjéig, de a kaliforniai vállalat most is megtalálta a módját, hogy még tovább fokozza a várakozásokat. Ma reggelre frissítették a weboldalukat. Ez a pasas nem viccel Elon Musknál soha nem lehetünk benne biztosak, hogy csak viccel, vagy komolyan gondolja-e, amikor előáll valami hihetetlen, fura, vagy vicces bejelentéssel. Így van ez a Tesla típusainak elnevezésével is. A Model S betűjele az angol szedán szóra utal, a Model X pedig a crossover (cross=X) szegmenst jelöli meg. Ez eddig tiszta sor és még csak nem is túl kreatív. Amikor azonban a vállalat az új, olcsóbb testvérek bevezetése mellett döntött, Musk viccesen megjegyezte, hogy ezeket Model E, illetve Model Y néven ismerhetjük majd meg, mivel akkor a Tesla modellpalettája SEXY lesz. 24db Ford Model E készült 1922 és 25 között. Ez a múzeumi darab igazi ritkaság. Forrás: Wikipedia CC/Flickr/NAParish És Musk megint nem viccelt, csakhogy közbeszólt a Ford, amely figyelmeztette a Teslát, hogy ők birtokolják a „Model E” típusjel jogait és készek perre menni, ha a kaliforniaiak használni merik. Egy ideig kérdéses, volt, hogy mennyire akar harcolni a Tesla a jogokért, hiszen ilyen néven a a Ford utoljára 1925-ben gyártott autót és volt olyan vélemény, miszerint itt is él az az alapvető védjegy-elv, miszerint használaton kívüli terméknevekre nem tarthat fenn örökké jogot egy gyártó sem. Mindenesetre, ahelyett, hogy belement volna egy hosszú és költséges jogi vitába, a Tesla inkább úgy döntött, hogy átnevezi az autót. A „Model 3” elnevezés egyébként több szinten is működi, hiszen az autó a gyártó harmadik teljesen saját tervezésű típusa, ráadásul a 3-as szám stilizáltan az „E” betű fordítottja. (Az eredeti Roadster a Lotus Elise átalakított verziója volt.) Így most a Model Y bemutatójával mégiscsak meglesz a S3XY sorozat, sőt a szóvicc még a Roadster hozzáadásával is működik. Ezért talán nem is véletlen, hogy amikor ma reggelre a Tesla élesítette a Model Y aloldalát (amelyen egyelőre csak egy ideiglenes rajz van és emlékeztet a bemutató időpontjára), akkor a fenti sorrendben rendezte el a nyitóoldal tetején található menüsort. Így a típusok kezdőbetűit összeolvasva a SEXYR mozaikszó jön ki, ami annyit tesz hogy „szexibb”. Mit tudunk a Model Y-ról? Magyar idő szerint március 15-én hajnali 4-kor lehull a lepel a Tesla kis SUV-járól és valószínűleg csomó új részletet tudunk majd meg. Itt emlékeztetném azokat, akik élőben szeretnék nézni a közvetítést a Tesla weboldalán, hogy az Egyesült Államok Európánál 4 héttel hamarabb, most vasárnap vált vissza nyári időszámításra, ezért most nem a szokásos 9 óra az időkülönbség Budapest és Los Angeles között, hanem csak 8! Úgyhogy lehet reggel 4-kor kelni. 🙂 Addig is, itt egy gyors összefoglaló arról, hogy mit tudunk jelenleg az új modellről. Az alábbi információk mind Elon Musk Twitter üzeneteiből, vagy a Tesla hivatalos kommunikációjából származnak. A Model 3 testvérmodellje nagyjából 10%-kal lesz nagyobb és ennyivel fog többe kerülni is Az alkatrészek 75%-a közös a két autó között Hagyományos ajtajai lesznek Támogatja a v3 Superchargerek 250 kW-os teljesítményét A gyártás 2020 elején indulhat a nevadai Gigafactory 1-ben és a sanghaji Gigafactory 3-ban, de jelentős mennyiségre majd csak 2020 végére számíthatunk (bár érzésem szerint ez utóbbi dátum inkább csak óvatoskodó becslés, hogy elkerüljék a Model 3 féle hisztériát) Március 15. reggel mindenkit várunk a Villanyautosok.hu nyitóoldalára, ahol részletes összefoglalót teszünk közzé „One More Thing” A Tesla mostanában rákapott az Apple féle meglepetés bejelentésre, arra a bizonyos cilinderből előhúzott nyuszira, amit az esemény végén dobnak be és amitől mindenkinek tátva marad a szája. Ennek iskolapéldája a Semi bejelentés végén előrántott Roadster volt, ami végig ott volt az egyik kamion rakterében és aminek dizájnja és szédületes műszaki adatai tulajdonképpen nagyobbat durrantak a világsajtóban mint az esemény fő attrakciója, a teherautó. 2 kamion, 1 Roadster, 1 Musk A kérdés az, hogy most is lesz-e ilyen és ha igen, akkor mi? Itt vannak a mi lehetséges megoldásaink, de várjuk a kommentekbe a további tippeket és szavazatokat. Új, frissített Model S és X (külső/belső ráncfelvarrás, Model 3/Y szerű belső, V3 Supercharger támogatás) Tesla Pick-up Új, eddig titokban tartott modell Valami újdonság a Semi és/vagy a Roadster kapcsán Az első pár tucat Standard Range Model 3 átadása a vásárlóknak Semmi – most nincs tartalék puskapor PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!