Kevesebb mint 1 hét van hátra a Tesla Model Y premierjéig, de a kaliforniai vállalat most is megtalálta a módját, hogy még tovább fokozza a várakozásokat. Ma reggelre frissítették a weboldalukat.
Ez a pasas nem viccel
Elon Musknál soha nem lehetünk benne biztosak, hogy csak viccel, vagy komolyan gondolja-e, amikor előáll valami hihetetlen, fura, vagy vicces bejelentéssel. Így van ez a Tesla típusainak elnevezésével is.
A Model S betűjele az angol szedán szóra utal, a Model X pedig a crossover (cross=X) szegmenst jelöli meg. Ez eddig tiszta sor és még csak nem is túl kreatív. Amikor azonban a vállalat az új, olcsóbb testvérek bevezetése mellett döntött, Musk viccesen megjegyezte, hogy ezeket Model E, illetve Model Y néven ismerhetjük majd meg, mivel akkor a Tesla modellpalettája SEXY lesz.
És Musk megint nem viccelt, csakhogy közbeszólt a Ford, amely figyelmeztette a Teslát, hogy ők birtokolják a „Model E” típusjel jogait és készek perre menni, ha a kaliforniaiak használni merik. Egy ideig kérdéses, volt, hogy mennyire akar harcolni a Tesla a jogokért, hiszen ilyen néven a a Ford utoljára 1925-ben gyártott autót és volt olyan vélemény, miszerint itt is él az az alapvető védjegy-elv, miszerint használaton kívüli terméknevekre nem tarthat fenn örökké jogot egy gyártó sem. Mindenesetre, ahelyett, hogy belement volna egy hosszú és költséges jogi vitába, a Tesla inkább úgy döntött, hogy átnevezi az autót. A „Model 3” elnevezés egyébként több szinten is működi, hiszen az autó a gyártó harmadik teljesen saját tervezésű típusa, ráadásul a 3-as szám stilizáltan az „E” betű fordítottja. (Az eredeti Roadster a Lotus Elise átalakított verziója volt.)
Így most a Model Y bemutatójával mégiscsak meglesz a S3XY sorozat, sőt a szóvicc még a Roadster hozzáadásával is működik. Ezért talán nem is véletlen, hogy amikor ma reggelre a Tesla élesítette a Model Y aloldalát (amelyen egyelőre csak egy ideiglenes rajz van és emlékeztet a bemutató időpontjára), akkor a fenti sorrendben rendezte el a nyitóoldal tetején található menüsort. Így a típusok kezdőbetűit összeolvasva a SEXYR mozaikszó jön ki, ami annyit tesz hogy „szexibb”.
Mit tudunk a Model Y-ról?
Magyar idő szerint március 15-én hajnali 4-kor lehull a lepel a Tesla kis SUV-járól és valószínűleg csomó új részletet tudunk majd meg. Itt emlékeztetném azokat, akik élőben szeretnék nézni a közvetítést a Tesla weboldalán, hogy az Egyesült Államok Európánál 4 héttel hamarabb, most vasárnap vált vissza nyári időszámításra, ezért most nem a szokásos 9 óra az időkülönbség Budapest és Los Angeles között, hanem csak 8! Úgyhogy lehet reggel 4-kor kelni. 🙂
Addig is, itt egy gyors összefoglaló arról, hogy mit tudunk jelenleg az új modellről. Az alábbi információk mind Elon Musk Twitter üzeneteiből, vagy a Tesla hivatalos kommunikációjából származnak.
- A Model 3 testvérmodellje nagyjából 10%-kal lesz nagyobb és ennyivel fog többe kerülni is
- Az alkatrészek 75%-a közös a két autó között
- Hagyományos ajtajai lesznek
- Támogatja a v3 Superchargerek 250 kW-os teljesítményét
- A gyártás 2020 elején indulhat a nevadai Gigafactory 1-ben és a sanghaji Gigafactory 3-ban, de jelentős mennyiségre majd csak 2020 végére számíthatunk (bár érzésem szerint ez utóbbi dátum inkább csak óvatoskodó becslés, hogy elkerüljék a Model 3 féle hisztériát)
Március 15. reggel mindenkit várunk a Villanyautosok.hu nyitóoldalára, ahol részletes összefoglalót teszünk közzé
„One More Thing”
A Tesla mostanában rákapott az Apple féle meglepetés bejelentésre, arra a bizonyos cilinderből előhúzott nyuszira, amit az esemény végén dobnak be és amitől mindenkinek tátva marad a szája. Ennek iskolapéldája a Semi bejelentés végén előrántott Roadster volt, ami végig ott volt az egyik kamion rakterében és aminek dizájnja és szédületes műszaki adatai tulajdonképpen nagyobbat durrantak a világsajtóban mint az esemény fő attrakciója, a teherautó.
A kérdés az, hogy most is lesz-e ilyen és ha igen, akkor mi?
Itt vannak a mi lehetséges megoldásaink, de várjuk a kommentekbe a további tippeket és szavazatokat.
- Új, frissített Model S és X (külső/belső ráncfelvarrás, Model 3/Y szerű belső, V3 Supercharger támogatás)
- Tesla Pick-up
- Új, eddig titokban tartott modell
- Valami újdonság a Semi és/vagy a Roadster kapcsán
- Az első pár tucat Standard Range Model 3 átadása a vásárlóknak
- Semmi – most nincs tartalék puskapor