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
auto
2024. 04. 19. péntek

Már javában dolgoznak a Polestar mérnökei a vállalat harmadik személyautóján, amiről mintegy két héttel a 2-es számú villanyautó bemutatója után már meg is osztott néhány részletet a Volvo testvérmárkájának ügyvezető igazgatója, Jonathan Goodman a Genfi Autószalonon. A Polestar 1 2017-ben még plug-in hibrid hajtáslánccal állt ki a világ elé, a Tesla Model 3 ellen küldött Polestar 2 sportszedán azonban már egyáltalán nem szennyezi kipufogógázzal a környezetét. A svéd-kínai tulajdonú cég többször hangsúlyozta is, hogy „teljesen elektromosok leszünk, és soha többé nem fordulunk vissza”, azaz a hibrid szépség örökre különc marad a hajtásláncát tekintve a palettában, mert innentől kezdve kizárólag tisztán elektromos sarkcsillagok tündökölnek majd az autóipar égboltján. Ebből tehát már ki is tudtuk következtetni, hogy a 3-as sorszámot viselő Polestart is kizárólag villanymotor hajtja majd. Az autókiállításon adott interjújában Goodman elmondta, hogy egy kupé stílusú sportterepjáróra kell számítanunk a következő modellként, ami valamikor 2021 vége felé érkezik az előre kiválasztott piacok fogyasztóihoz.

Polestar 1, Forrás: polestar.com

A Digital Trends magazin megtudta, hogy árban a Polestar 2 legolcsóbb változata felett helyezkedik majd el, ugyanis az első két modell árban teljes mértékben lehatárolta, amit a sportmárka nyújtani akar a vásárlóinak: a középkategóriás Polestar 2 lesz a legolcsóbb a maga körülbelül 40 ezer eurós árcédulájával, míg a Polestar 1 hibrid a legdrágább autót képviseli 155 ezer euróval. Minden további jármű ebbe a tartományba esik majd, mivel a vállalat a prémium szegmensben akar maradni, de nem szívesen merészkedne a méregdrága luxusautók ingoványos talajára. Ami egyébként a szintén 2021-ben megjelenő 40 ezer eurós alapkivitelt illeti, eleinte nem volt világos, hogy specifikációit tekintve miben különbözik majd az első egy évben forgalmazott kb. 60 ezer eurós változattól, de azóta kiderült, hogy egy kisebb akkumulátornak köszönheti majd alacsonyabb árát.

Polestar 2. Forrás: polestar.com

Akit egyébként idegesít a nem túl kreatív névadás, az jobb ha hozzászokik ehhez a számozási rendszerhez, a Polestar ugyanis ragaszkodik a „szükségtelen dolgok kiszűréséhez”, ami alatt jelen esetben a frappáns elnevezésen való fejtörést kell érteni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.