Gyártásban a csúcskijelzős kínai villanyautó

A tervek szerint haladva beindult a gyártósor a Byton nankingi létesítményében Kínában, amely az óriási, műszerfalon végigfutó kijelzőjéről ismert M-Byte termelésének ad otthont. Egyelőre az előszéria gyártása folyik a mintegy 800 000 négyzetméteres területen elhelyezkedő üzemben, a gépek felpörgetésére majd 2020 közepén kerül sor, amikor a legelső kínai vásárlókhoz megérkezik a Byton tisztán elektromos villanyautója. Az európai és amerikai piac meghódítása még egy kicsit odébb van, a legkorábbi megrendelők 2020 végén kaphatják meg autójukat ezeken a piacokon, de a hivatalos piaci bevezetésre 2021-ig várni kell.

A gyár évi 300 000 darab jármű legyártására van berendezve a legkorszerűbb berendezésekkel a 4.0-s ipari sztenderdet követve, ebből több mint 50 000 darabot foglaltak le a potenciális vevők. Nem meglepő módon a fő európai célpiac Norvégia lesz, ahonnan 14 000-nél is több foglalás érkezett, de a kínaiak Németországban, Belgiumban, Hollandiában, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, és Nagy-Britanniában is jelentős sikerre számítanak. Az M-Byte egyike volt azon számos kínai eredetű autónak, mellyel a Frankfurti Autószalon látogatói élőben is megismerkedhettek.

A Byton legelső járművének legnagyobb különlegessége kétségtelenül az a 48 colos hajlított kijelző, melynél nagyobbat egyetlen gyártásba szánt autóban sem találhatunk. De nemcsak a műszerfal szokatlan látványa miatt dönthetnek a fogyasztók a prémium divatterepjáró mellett, hiszen ár-érték arányban sem rossz vétel az autó: a belépő szintű változat 360 kilométeres hatótávot kínál a 72 kWh-s akkuval, a hátsó kerekeket pedig 200 kW teljesítmény hajtja, mindezt 45 000 euróért áfa és támogatások nélkül. A drágábbik változat összkerék-meghajtású 300 kW összteljesítménnyel, és a 95 kWh-s akkucsomag 435 kilométernyi útra biztosít elegendő energiát. A villámtöltési teljesítmény a két változatnál 120 illetve 150 kW-on tetőzik.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kaliforniában az áramszolgáltató segít autótípust választani

Elektromos autót használsz?