Felgyorsítja az elektromos átállást a Honda

A Honda tovább gyorsítja az Electric Vision nevű európai termékfejlesztési stratégiáját. A vállalat célja, hogy 2022-ben már minden Európában eladott Honda képes legyen elektromos meghajtásra. Az eredeti céldátum 2025-volt, azonban 3 évvel előrébb hozták azt, amit Amszterdamban az Electric Vision nevű rendezvényen árultak el a márka munkatársai.

A kitűzött időpontig összesen 6 alternatív üzemmódra is képes modell jelenik meg a Honda európai kínálatában. Az első két modell a tisztán elektromos Honda e, valamint új hibrid Honda Jazz. 

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A jogszabályi és piaci környezet, valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra.

A Honda e műszerfala széles érintőképernyőt kapott

 Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes… mindössze 36 hónap múlva!”

A rendezvényen bejelentették az „e:Technology” márkanevet, amely a Honda minden elektromos termékén megjelenik majd. Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a hibrid Jazz esetében például az „e:HEV” felirat jelenik majd meg.

A Jazz következő generációjába kerülő kétmotoros hibrid hajtáslánc már ismert az európai piacon, mivel a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik. A hagyományos hibridekkel szemben az „e:HEV” esetében nem a villanymotor segíti a belső égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez. A Honda vezérlési rendszerének további előnye, hogy a hajtáslánc dinamikusan gyorsítja az autót, miközben a károsanyag-kibocsátása alacsony marad.

A 2022-ig érkező hat új modell között akkumulátorról hajtott elektromos modell és e:HEV alapú hibrid egyaránt lesz majd. Tom Gardner hozzátette: „Az elektromos átállás alaposan megváltoztatja majd a Honda választékát, illetve arculatát. Kétmotoros hibrid hajtásláncunk tulajdonképpen minden modellünkben megjelenik majd, és további akkumulátoros elektromos autókkal is előrukkolunk.” 

A Honda Urbitricity villanyoszlopokra szerelhető töltőkkel árasztja el a nagyvárosok utcáit

A Honda elektromobilitási terveinek kiegészítéseképp a vállalat megállapodást kötött Európa vezető közműszolgáltatójával, a Vattenfall vállalattal, melynek keretein belül az ügyfelek kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazított szerződéses feltételeket kaphatnak. A villanyautósoknak kidolgozott szerződések biztosítják, hogy az autókat a lehető legmagasabb arányban megújuló forrásból termelt energiával tölthessék a tulajdonosok, valamint abban az időszakokban tölthetik járműveik akkumulátorát, amikor a közműhálózat a legkevésbé terhelt, azaz a lehető legolcsóbb az áram. A szerződések lehetőséget biztosítanak majd a V2G-technológia kihasználására is.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.