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 A Honda mesterséges intelligencián és ultramodern kommunikációs megoldásokon alapuló menetbiztonsági eszközök rendszerével arra törekszik, hogy végleg felszámolja a közlekedési baleseteket, biztonságosabbá, kockázatmentessé téve a közlekedést. A cél érdekében két fejlesztésen dolgoznak, melyekkel reményeik szerint 2050-re sikerül elérni, hogy egyetlen olyan halálos baleset se történjen, amelyben Honda motorkerékpár vagy autó érintett. Az egyik innováció az úgynevezett „Intelligens Vezetéstámogató Technológia” (Intelligent Driver-Assistive Technology), amely egy mesterséges intelligencián alapuló közúti asszisztens, melynek célja a vezetői hibák többségének kiszűrésével minimálisra csökkenteni az ütközések kockázatát. Az Intelligens Vezetéstámogató Technológia az ADAS érzékelőit és kameráit alkalmazva felméri a jármű környezetét és az aktuális közlekedési helyzetet, így a valós idejű adatokból dolgozó mesterséges intelligencia „tudja”, hogy az adott helyzetben mi lenne a megfelelő vezetői viselkedés, és olyan támogatás nyújt, ami igazodik a vezető tudatállapotához, valamint a körülményekhez. A rendszer alapja, hogy a Honda feltérképezte a vezetői hibák hátterét az emberi agy funkcionális MRI vizsgálataival, a kockázatvállaló viselkedés tanulmányozásával. A megoldás folyamatosan figyeli a vezetőt, illetve műveleteit és a beérkező információk alapján előre felismeri, ha „hibázni készül”, ezzel minden egyes vezetőnél mérsékelhető lesz a hibák száma, így az emberek szorongás nélkül közlekedhetnek majd. A vezetői hibák kiszűrésével a rendszer meggátolja, hogy a túl későn beavatkozó vezető miatt történjen baleset. Ehhez a jármű vizuális, tapintható és hallható jelzésekkel (pl. a fejlesztés alatt álló biztonsági öv vezérlő rendszerrel és térhatású hanggal) figyelmezteti a vezetőt a közelgő vészhelyzetre. Az elalvás és figyelmetlen vezetés miatt bekövetkező hibákat megelőző rendszer szintén fejlesztés alatt áll, amely például az ülés háttámláját rezegtetve figyelmezteti majd a járművezetőt. A másik innováció egy új telekommunikációs rendszer, ami kapcsolatot teremt a járókelők, a járművel közlekedők és az infrastruktúra között, hogy megelőzhető legyen a veszélyes helyzetek kialakulása. Ennek elnevezése „Épen és Egészségesen Hálózati Technológia” (Safe and Sound Network Technology). A Honda törekvése, hogy a távközlési rendszernek köszönhetően a forgalom résztvevői kapcsolatban legyenek egymással, így szinte együtt éljenek az utakon. A rendszer felismeri és értelmezi az egyes járművezetők, illetve közlekedők helyzetét, valamint pásztázza a környezetüket. Az út menti és fedélzeti kamerákból, valamint okostelefonokból nyert adatokat a szervereknek eljuttatva egy virtuális térben reprodukálják az adott közlekedési helyzetet, azonosítják a lehetséges kockázatokat, és így jelzik előre a várható vészhelyzeteket. A rendszer szimulálja, hogy miként viselkednek majd az egyes vezetők balesetveszélyt rejtő helyzetekben. Ezután a rendszer kiválasztja a leghatékonyabb, leghasznosabb vezetési tanácsokat, amit minden közlekedővel megoszt, ezáltal arra ösztönzi a közlekedés résztvevőit, hogy még a vészhelyzet kialakulása előtt mindent megtegyenek a balesetek elkerülése érdekében. A japán cég továbbfejlesztette a Honda SENSING 360 vezetéstámogató és menetbiztonsági rendszerét is, melyet 2030-ra minden modell megkaphat a főbb piacokon. A rendszer tudása a jövőben motorkerékpár-felismerő funkcióval bővülhet. A fejlesztéseknek köszönhetően 2020-hoz viszonyítva az évtized végére felére csökkenhet a Honda autókat és motorkerékpárokat érintő halálos balesetek száma, legkésőbb 2050-ben pedig már egyetlen emberi életet követelő ütközés sem történik majd a márka járműveivel. Keiji Ohtsu, a Honda R&D Co. Ltd. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Szeretnénk teljesen kiküszöbölni a mobilitási kockázatokat, és – új értékként – biztonságot, valamint nyugalmat garantálni minden egyes közlekedőnek. Ennek érdekében új műszaki megoldásokat fejlesztettünk ki, melyek – a már említett új értékként – segíthetnek elérni, hogy 2050-ben a Honda autók és motorkerékpárok képesek legyenek minden (!) halálos balesetet elkerülni. Hogy a balesetmentes társadalom megvalósulhasson, tovább gyorsítjuk a fejlődést az iparágban, valamint a köz- és magánszférában.” Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!