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
auto

Megszavazták: 2035-től már csak elektromos autókat árulhatnak az EU-ban

 Az Európai Parlamenten már átment a javaslat, ami a sok bejelentés, sajtónyilatkozat, és ígérgetés után végül tényleges jogszabályba önti, hogy 2035-től már nem lehet belsőégésű motoros autókat árulni az Unióban.

Még hátra van egy kör, de a mostani mérföldkő után furcsa lenne a hátraarc.

4589 nap

Ha minden igaz ennyi van hátra a belsőégésű autók értékesítéséből az EU-n belül. A döntés 339 igen, 249 nem és 24 tartózkodás mellett fogadták el.

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

Az Európai Unió parlamentje. CC-BY-4.0: © European Union 2020 – Forrás: EP

Ahogy a számokból látjuk nem volt egyhangú a döntés, az ellenállás az Európai Néppárt részéről jött, akik egy 90%-os tiltás mellett érveltek. Véleményük szerint ugyanis a szintetikus üzemanyagokat nem szabad leírni, az ezekkel hajtott autók ugyanis lehet, hogy még az akkumulátoros autóknál is kedvezőbb környezeti hatásúak lesznek – állítják a jobboldali politikusok a CNN helyi jelentése szerint. Ezt az elméletet erősen nyomja a fosszilis ipar, de valós körülmények között folytatott tesztek egyelőre nem támasztják alá.

Porhintés az e-benzin?

A következő lépés a pontos jogszabály, illetve a 2025-re és 2030-ra tervezett köztes célszámok kidolgozása lesz az Európa Tanáccsal, mielőtt hatályba lép a rendelkezés. Június 28-án a tagállamok környezetvédelmi miniszterei is el fogják fogadni a saját szövegtervezetüket egy luxemburgi tanácskozáson.

Nagy Britannia, amely már nem EU tag, tavaly fogadta el, hogy már 2030-ban beszünteti a belsőégésű motoros autók árusítását, igaz, egyes hibrideknek még nyitva hagyja a kaput 2035-ig. Az ehhez hasonló céldátumok felgyorsíthatják az átállás folyamatát, hiszen ahogy közeledik a határidő, egyre kevesebb autógyártó, illetve vásárló fog befektetni a kifutó technológiába.

A 2035-ös határidő elképzelhető, hogy a gyakorlatban még ennél is közelebbi időpontot jelent majd.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.