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 Idén októberben lerántja a leplet harmadik modelljéről a Volvo Cars kötelékeiből kitört Polestar, amely immár a kínai Geely csoport önálló márkájaként fejleszti teljesítményorientált elektromos autóinak sorozatát. A cég egy limitált szériás plug-in hibriddel, a Polestar 1-gyel indított, majd 2020-ban elindult első tisztán elektromos modelljük, a Polestar 2 sorozatgyártása. A sor a Polestar 3-mal folytatódik, amely a világszerte népszerű városi terepjárók szegmensének első „sarkcsillaga” lesz. Az elektromos SUV-ról egyelőre annyit árult el a Polestar, hogy idővel autonóm autópályás vezetést kínál majd a Luminar legjobb LiDAR érzékelőjét és központi NVIDIA számítási teljesítményt használva. A piaci bevezetéskor a Polestar 3 kétmotoros hajtáslánccal és nagy akkumulátorral fog rendelkezni, hatótávolsága pedig meghaladja a 600 km-t (WLTP). A bejelentéshez egy fotót is mellékelt a gyártó, illetve a cikk allján látható videó végén is megvillannak a jármű dizájnelemei. A Polestar 3 SUV rendelése rögtön az őszi premiert követően indul, a gyártás 2023 elején kezdődik. A villanyautót Kínában és az Egyesült Államokban is gyártani fogják. A vállalat azt tervezi, hogy a következő három év mindegyikében új autót dob piacra, kezdve a Polestar 3-mal, és 2023 végéig legalább 30 globális piacon kívánja növelni jelenlétét. Ez alátámasztja a Polestar azon terveit, hogy tízszeresére bővítse globális eladásait a 2021-es körülbelül 29.000-ről 2025 végére körülbelül 290.000-re. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!