Ellepik a villanyautók a Hungaroringet, és ezt ingyen megnézhetjük

Június 11-én és 12-én, azaz most hétvégén a Hungaroringen csapnak össze a korábban PURE ETCR elnevezést viselő, de az idei évtől már FIA ETCR néven futó elektromos túraautó-bajnokság versenyzői. A május elején indult új szezon a tervek szerint hét versenyeseményből áll majd: a francia szezonnyitó futam után a magyar helyszín a második versenyhétvégének ad otthont, innen pedig Spanyolországba, Belgiumba, Olaszországba, majd Dél-Koreába utaznak a csapatok, végül pedig Törökországban zárják a bajnokságot egy novemberi fináléval.

Forrás: FIA ETCR

Az elektromos túraautók a versenysorozat tavalyi legelső szezonjában is ellátogattak Mogyoródra. Akkor egy cikksorozattal készültünk az eseményre, amelyben bemutattuk, miről is szól és hogyan épül fel a bajnokság, milyen csapatok és pilóták vesznek részt benne, és mit tudnak azok a masinák, amelyekkel a versenypálya aszfaltját szaggatják a versenyzők. A PURE ETCR azért is volt különösen izgalmas számunkra, mert Nagy Dániel személyében magyar pilótáért, és a Zengő Motorsport valamint az M1RA révén magyar csapatért is izgulhattunk. A tavalyi szezon végeredményéről itt számoltunk be.

A FIA ETCR villanyautók legfontosabb jellemzői. Forrás: FIA ETCR

Az új szezonra történt néhány változás az akkori felálláshoz képest, például szakított egymással a Cupra és a Zengő Motorsport, akik csapatban Cupra X Zengő Motorsport néven megnyerték a kupát, plusz Mattias Ekströmmel egyéniben is győztek. Idén az Ekström által alapított svéd EKS csapat lesz a spanyol autógyártó partnere, a Zengő Motorsport, és így Nagy Dániel sem vesz már részt a bajnokságban. A tavaly a Romeo Ferraris partnereként induló M1RA szintén kivonult a versenysorozatból.

Nem szűnt meg azonban minden magyar kötődés, távozott ugyan az egyetlen magyar pilóta, de jött helyette másik: Michelisz Norbert, a 2019-es túraautó-világkupa győztese a Hyundai Motorsport kötelékeiben vezeti az 500 kW teljesítményű Hyundai Veloster N ETCR versenyautót. Michelisz francia utakon, Pau Ville-ben állt először rajthoz élesben a villanyautóval, és jól is indult számára a bemutatkozás, hiszen az első versenynapot elődöntős győzelemmel zárta. A második nap futamai előtt azonban probléma adódott az autóval, így csak a boxból tudott elindulni a mezőny után. Végül az ötödik helyen zárta a finálét, miután a Romeo Ferraris versenyzője, Luca Filippi kiesett.

Forrás: FIA ETCR

Az első versenyhétvége után Ekström vezeti a tabellát 100 ponttal, őt csapattársa, Adrien Tambay követi 92 ponttal, a harmadik helyezett pedig Tom Blomqvist szintén a Cupra EKS csapat tagjaként 79 ponttal. Michelisz Norbi a 8. a 12 fős mezőnyben 43 ponttal.

A csapatedzések már ma megkezdődnek a Hungaroringen, az időmérőkre, negyeddöntőkre és két elődöntőre szombaton kerül sor, a másik két elődöntőt és a DHL Super döntőket pedig vasárnap tartják a Super Racing Fesztivál részeként, amelyet a nézők ingyenesen meglátogathatnak. A FIA ETCR futamok között FIA WTCR versenyeket is tartanak, valamint a vadonatúj ERA versenyautóit is megnézhetik a résztvevők. A nézők pedig amellett, hogy izgalmas versenyeket láthatnak, a lelátók mögött is találhatnak szórakozást, például az elektromos járművek kiállítását, vagy a gyermekek közlekedésbiztonságának növelését elősegítőt road show-t.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.