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 Június 11-én és 12-én, azaz most hétvégén a Hungaroringen csapnak össze a korábban PURE ETCR elnevezést viselő, de az idei évtől már FIA ETCR néven futó elektromos túraautó-bajnokság versenyzői. A május elején indult új szezon a tervek szerint hét versenyeseményből áll majd: a francia szezonnyitó futam után a magyar helyszín a második versenyhétvégének ad otthont, innen pedig Spanyolországba, Belgiumba, Olaszországba, majd Dél-Koreába utaznak a csapatok, végül pedig Törökországban zárják a bajnokságot egy novemberi fináléval. Forrás: FIA ETCR Az elektromos túraautók a versenysorozat tavalyi legelső szezonjában is ellátogattak Mogyoródra. Akkor egy cikksorozattal készültünk az eseményre, amelyben bemutattuk, miről is szól és hogyan épül fel a bajnokság, milyen csapatok és pilóták vesznek részt benne, és mit tudnak azok a masinák, amelyekkel a versenypálya aszfaltját szaggatják a versenyzők. A PURE ETCR azért is volt különösen izgalmas számunkra, mert Nagy Dániel személyében magyar pilótáért, és a Zengő Motorsport valamint az M1RA révén magyar csapatért is izgulhattunk. A tavalyi szezon végeredményéről itt számoltunk be. A FIA ETCR villanyautók legfontosabb jellemzői. Forrás: FIA ETCR Az új szezonra történt néhány változás az akkori felálláshoz képest, például szakított egymással a Cupra és a Zengő Motorsport, akik csapatban Cupra X Zengő Motorsport néven megnyerték a kupát, plusz Mattias Ekströmmel egyéniben is győztek. Idén az Ekström által alapított svéd EKS csapat lesz a spanyol autógyártó partnere, a Zengő Motorsport, és így Nagy Dániel sem vesz már részt a bajnokságban. A tavaly a Romeo Ferraris partnereként induló M1RA szintén kivonult a versenysorozatból. Nem szűnt meg azonban minden magyar kötődés, távozott ugyan az egyetlen magyar pilóta, de jött helyette másik: Michelisz Norbert, a 2019-es túraautó-világkupa győztese a Hyundai Motorsport kötelékeiben vezeti az 500 kW teljesítményű Hyundai Veloster N ETCR versenyautót. Michelisz francia utakon, Pau Ville-ben állt először rajthoz élesben a villanyautóval, és jól is indult számára a bemutatkozás, hiszen az első versenynapot elődöntős győzelemmel zárta. A második nap futamai előtt azonban probléma adódott az autóval, így csak a boxból tudott elindulni a mezőny után. Végül az ötödik helyen zárta a finálét, miután a Romeo Ferraris versenyzője, Luca Filippi kiesett. Forrás: FIA ETCR Az első versenyhétvége után Ekström vezeti a tabellát 100 ponttal, őt csapattársa, Adrien Tambay követi 92 ponttal, a harmadik helyezett pedig Tom Blomqvist szintén a Cupra EKS csapat tagjaként 79 ponttal. Michelisz Norbi a 8. a 12 fős mezőnyben 43 ponttal. A csapatedzések már ma megkezdődnek a Hungaroringen, az időmérőkre, negyeddöntőkre és két elődöntőre szombaton kerül sor, a másik két elődöntőt és a DHL Super döntőket pedig vasárnap tartják a Super Racing Fesztivál részeként, amelyet a nézők ingyenesen meglátogathatnak. A FIA ETCR futamok között FIA WTCR versenyeket is tartanak, valamint a vadonatúj ERA versenyautóit is megnézhetik a résztvevők. A nézők pedig amellett, hogy izgalmas versenyeket láthatnak, a lelátók mögött is találhatnak szórakozást, például az elektromos járművek kiállítását, vagy a gyermekek közlekedésbiztonságának növelését elősegítőt road show-t. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!