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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Június 11-én és 12-én, azaz most hétvégén a Hungaroringen csapnak össze a korábban PURE ETCR elnevezést viselő, de az idei évtől már FIA ETCR néven futó elektromos túraautó-bajnokság versenyzői. A május elején indult új szezon a tervek szerint hét versenyeseményből áll majd: a francia szezonnyitó futam után a magyar helyszín a második versenyhétvégének ad otthont, innen pedig Spanyolországba, Belgiumba, Olaszországba, majd Dél-Koreába utaznak a csapatok, végül pedig Törökországban zárják a bajnokságot egy novemberi fináléval.

Forrás: FIA ETCR

Az elektromos túraautók a versenysorozat tavalyi legelső szezonjában is ellátogattak Mogyoródra. Akkor egy cikksorozattal készültünk az eseményre, amelyben bemutattuk, miről is szól és hogyan épül fel a bajnokság, milyen csapatok és pilóták vesznek részt benne, és mit tudnak azok a masinák, amelyekkel a versenypálya aszfaltját szaggatják a versenyzők. A PURE ETCR azért is volt különösen izgalmas számunkra, mert Nagy Dániel személyében magyar pilótáért, és a Zengő Motorsport valamint az M1RA révén magyar csapatért is izgulhattunk. A tavalyi szezon végeredményéről itt számoltunk be.

A FIA ETCR villanyautók legfontosabb jellemzői. Forrás: FIA ETCR

Az új szezonra történt néhány változás az akkori felálláshoz képest, például szakított egymással a Cupra és a Zengő Motorsport, akik csapatban Cupra X Zengő Motorsport néven megnyerték a kupát, plusz Mattias Ekströmmel egyéniben is győztek. Idén az Ekström által alapított svéd EKS csapat lesz a spanyol autógyártó partnere, a Zengő Motorsport, és így Nagy Dániel sem vesz már részt a bajnokságban. A tavaly a Romeo Ferraris partnereként induló M1RA szintén kivonult a versenysorozatból.

Nem szűnt meg azonban minden magyar kötődés, távozott ugyan az egyetlen magyar pilóta, de jött helyette másik: Michelisz Norbert, a 2019-es túraautó-világkupa győztese a Hyundai Motorsport kötelékeiben vezeti az 500 kW teljesítményű Hyundai Veloster N ETCR versenyautót. Michelisz francia utakon, Pau Ville-ben állt először rajthoz élesben a villanyautóval, és jól is indult számára a bemutatkozás, hiszen az első versenynapot elődöntős győzelemmel zárta. A második nap futamai előtt azonban probléma adódott az autóval, így csak a boxból tudott elindulni a mezőny után. Végül az ötödik helyen zárta a finálét, miután a Romeo Ferraris versenyzője, Luca Filippi kiesett.

Forrás: FIA ETCR

Az első versenyhétvége után Ekström vezeti a tabellát 100 ponttal, őt csapattársa, Adrien Tambay követi 92 ponttal, a harmadik helyezett pedig Tom Blomqvist szintén a Cupra EKS csapat tagjaként 79 ponttal. Michelisz Norbi a 8. a 12 fős mezőnyben 43 ponttal.

A csapatedzések már ma megkezdődnek a Hungaroringen, az időmérőkre, negyeddöntőkre és két elődöntőre szombaton kerül sor, a másik két elődöntőt és a DHL Super döntőket pedig vasárnap tartják a Super Racing Fesztivál részeként, amelyet a nézők ingyenesen meglátogathatnak. A FIA ETCR futamok között FIA WTCR versenyeket is tartanak, valamint a vadonatúj ERA versenyautóit is megnézhetik a résztvevők. A nézők pedig amellett, hogy izgalmas versenyeket láthatnak, a lelátók mögött is találhatnak szórakozást, például az elektromos járművek kiállítását, vagy a gyermekek közlekedésbiztonságának növelését elősegítőt road show-t.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.