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
auto
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

Többször is írtunk már korábban arról, hogy a Volkswagen Csoport történetében a 2025-ös dátum egy fontos fordulópont jelöl, hiszen ekkor kerülnek majd piacra a kis méretű, és tömegek által megfizethetőnek ígért városi villanyautók a híres MEB padlólemez rövidített változatán. Olcsó városi minit a Volkswagen és a Škoda is ígér, a trió harmadik tagja pedig a Cupra villanyautója lesz, ami abból a szempontból kilóg a sorból, hogy a spanyolok a teljesítményre és sportos külsőre helyezik a hangsúlyt, így minden bizonnyal drágábban kínálják majd testvéreinél.

Iszonyat vad a Cupra kisautója

A Cupra városi kisautójának előfutára 2021-ben mutatkozott be UrbanRebel Concept néven, de az a tanulmány sokkal inkább azt volt hivatott bemutatni, milyen drámai átalakításokat bír el az autó a sportosság jegyében, és egyértelmű volt, hogy annál sokkal visszafogottabb lesz a végleges változat. Tegnap meg is mutatta a márka, hogy mire számíthatunk.

A modell továbbra is az UrbanRebel nevet viseli, de bébi versenyautóból kompakt crossoverré alakult. Bár még mindig meglehetősen hangsúlyos hűtőrácsokat visel, ami kifejezetten „hagyományossá” teszi a megjelenését, a tanulmány őrült légbeömlőiből és széles lökhárítójából érezhetően visszavettek, és a hatalmas hátsó szárny is eltűnt. Arra kicsi az esély, hogy a 2025-ös gyártásáig már semmit nem változik a jármű, de ebben a formájában már valósághűbben tükrözi azt, ahogyan a kereskedésekbe kerül.

A 4,03 méter hosszú UrbanRebel a MEB Small padlólemezre épült, elsőkerék-meghajtású, erőforrásnak pedig egy 166 kW teljesítményű villanymotort használ, amivel 6,9 alatt ér fel nulláról 100 km/h sebességre. A maximális hatótávolsága 440 km, de a vállalat hozzáteszi, hogy ez a Range verzió, ami arra utal, hogy készül belőle kisebb hatótávú változat is.

A villanyautót Barcelonában tervezték és fejlesztik, gyártására pedig a martorelli üzemben fog sor kerülni az évtized közepén.

A Cupra bemutatóján színpadra gurult a Tavascan is, amely szintén átesett némi átalakuláson a 2019-es tanulmányhoz képest. Ez a villanyautó is a VW MEB padlólemezét használja majd, gyártása 2024-ben fog kezdődni.

Balra Tavascan, hátul Terramar, jobbra UrbanRebel

Ám nem csak tisztán elektromos modellekről esett szó a márka elektromosításáról tartott előadáson, hanem a plug-in hibridekről is: bemutatkozott a Cupra Terramar, amely a konnektoros hibrid hajtásrendszer új generációját hozza magával, és elektromos módban akár 100 kilométert is meg tud majd tenni. Ez lesz az a modell, amelyet Magyarországon, a győri Audi-gyárban fognak gyártani.

Magyarországon fogják gyártani a Cupra konnektoros autóját

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás