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 Legyen szó akár hagyományos, akár tisztán elektromos hajtásrendszerről, az üzemanyag-fogyasztás optimalizálása kritikus szempont a teherszállításban, és még a legapróbb aerodinamikai fejlesztések is jelentős összegeket spórolhatnak meg a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatoknak. A Volvo Truck tegnap bemutatta legújabb modelljét, amellyel az energiahatékonyság terén igyekeznek új mércét felállítani az iparág számára. A göteborgi székhelyű tehergépjármű-gyártó jól ismert FH szériája egy új jövevénnyel bővül: a Volvo FH Aero az aerodinamikus dizájnjának és innovatív megoldásainak köszönhetően a legmagasabb energiahatékonyságot kínálja a vállalat valaha készült összes modellje közül, és akár 5%-kal is kevesebb lehet a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása a testvéreihez képest. A modell négy változatban jelenik meg: bioüzemanyagos, teljesen elektromos, hagyományos dízeles, valamint ez utóbbiból egy erősebb, 780 lóerő teljesítményű FH16 verzió is készül, amely a maga kategóriájában a legerősebb tehergépjármű lesz a piacon. A Volvo FH Aero fülkéjének elejét 24 centiméterrel meghosszabbították a tervezők a hagyományos Volvo FH-hoz képest, ez nem csupán egy aerodinamikusabb karosszériaformát, hanem jobb menetstabilitást is biztosít szeles körülmények között. A továbbfejlesztett aerodinamika mellett az FH Aero Electric modellt az energia-visszatáplálás is segíti fékezés vagy lejtmenet közben, így a következő gyorsításkor vagy emelkedőn több energia áll rendelkezésre az akkumulátorban. Hagyományos visszapillantó tükrök helyett a Volvo Trucks kamerákat használ, amely szintén javítja az aerodinamikát, miközben a sofőr és más úthasználók biztonságát is fokozza. Utánfutóval történő vezetésnél a kamerarendszer automatikus pásztázási funkcióval rendelkezik, és követi a forduló utánfutót – emeli ki közleményében a Volvo Trucks. Az új Volvo FH Aero további jellemzői közé tartozik a továbbfejlesztett Volvo I-See technológia, amelyet az energiafogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében finomítottak. Ez a rendszer felhő alapú topográfiai térkép segítségével optimalizálja a vezetést, és több vezetési időt tesz lehetővé sebességtartó üzemmódban, amely egyszerre energiát takarít meg és nyugodtabb vezetést biztosít. Emellett a Volvo szabadalmaztatott, légellenállás-mentes féktárcsáival felszerelt fékek javítják a fékezőképességet, miközben csökkentik az energiafogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A jármű új beépített navigációs rendszerrel, továbbfejlesztett infotainment felülettel és hangrendszerrel, USB-C csatlakozókkal, és integrált mikrohullámú sütővel várja vezetőjét. Az FH Aero négy változata 2024 és 2025 folyamán érkezik meg a piacokra. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!