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 2025-től Európában is megvásárolható lesz a Fisker tisztán elektromos meghajtású pickupja, melyről tavaly augusztusban rántotta le a leplet az amerikai vállalat. A villanyautó az észak-amerikai piacon Alaska néven jelenik meg, ám az európai bevezetéshez a névváltoztatás mellett döntött a cég, annak érdekében, hogy jobban rezonáljon az itteni célközönséggel – itt a Kayak modellnevet viseli majd. A könnyűnek és fenntarthatónak tervezett kompakt platós elektromos autót a tengerentúlról fogják Európába exportálni, és csak alacsony darabszámban érkezik a kontinensre. A vételár egyelőre nem ismert, de a tavalyi bejelentés szerint az Egyesült Államokban körülbelül 45.400 dollárt kell majd érte fizetni. A vásárlók két akkukapacitás közül választhatnak majd, a 75 kWh nagyjából 370 km-re, a 113 kWh pedig közel 545 km hatótávolságra lesz elegendő. A Kayak a Fisker saját FT31-es platformjára épül, amely egy meghosszabbított változata annak a szerkezetnek, amelyre a vállalat jelenleg egyetlen megvásárolható modellje, az Ocean SUV épül. A premieren Henrik Fisker vezérigazgató elmondta, hogy az autót elsősorban nem munkagépnek tervezték, hanem egy divatos és szórakoztató, de mégis praktikus tulajdonságokkal ellátott járművet akartak készíteni. Megmutatta elektromos divatpickupját a Fisker A Reuters múlt héten megjelent beszámolója szerint a Fisker jelenleg küszködik a direkt értékesítési modelljének működtetésével. A lap úgy tudja, hogy tavaly több mint 10.000 példány készült az Ocean szabadidőautóból Ausztriában, ám mindössze alig 4700 darab jutott el a megrendelőkhöz. A Fisker január elején bejelentette, hogy a kiszállításokat kereskedések megnyitásával igyekszik felgyorsítani, és már több mint 100 kereskedő jelezte Észak-Amerikában és Európában, hogy árulná a márka villanyautóját. A tervek szerint már februárban megkezdődhet a modell értékesítése az első kereskedésekben. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!