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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Megújul a BYD Tang, 130 kilométerrel nő a hatótáv

elektromos autó

Német sajtóértesülések szerint jelentős műszaki megújulás előtt áll a BYD Tang Európában. A kínai autógyártó óriás tisztán elektromos meghajtású szabadidőautóját 2021-ben kezdték el forgalmazni Norvégiában, ez volt a márka legelső villanyautója a kontinensünkön. A terjeszkedés más fontosabb európai piacokra, így például Németországba és Hollandiába azonban csak tavaly kezdődött meg, így ezekben az országokban alig egy év után fejlesztik tovább az autót.

Az Automobilwoche úgy tudja, hogy a legfontosabb változás az akkumulátort éri, a 86,4 kWh kapacitás helyett ugyanis egy 108 kWh-s aksit szerel a cég a hétszemélyes változatban is gyártott SUV-be. Az európai WLTP szabvány szerint a modell hatótávolsága így 399 kilométerről körülbelül 530 kilométerre nő. Ezzel párhuzamosan a töltési teljesítmény is emelkedik: AC hálózaton a korábbi 7 kilowatt helyett 11 kW-ot lesz képes felvenni a Tang, DC töltőoszlopon pedig 190 kW lesz a plafon a jelenleg értékesített változat 120 kW-jával szemben.

A hajtáslánc állítólag marad ugyanaz a kétmotoros, 380 kW teljesítményű rendszer, ám a felfüggesztés frissül, és új aktív lengéscsillapítók kerülnek az autóba.

Arról egyelőre nincs információ, hogy a 69.615 eurós normál indulóár hogyan változik, de a BYD állítólag annyit fűzött hozzá, hogy érdemes lesz felkészülni a meglepetésre. A cég január elején jelentős árcsökkentést hajtott végre modelljein Németországban, így a Tang jelenleg 55,692 euróért hazavihető. A megújult modell értékesítése a második negyedévben indul.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.