A kisbusz és a sport szavak együtt első hallásra talán egy elég erőteljes képzavart indíthatnak el bennünk, de egy jól megválasztott fényezés és néhány újratervezett karosszériaelem csodákra képes. Pontosan egy héttel azután, hogy a Volkswagen leleplezte az ID.3 és az ID.7 Tourer modelljeinek teljesítménycentrikus verzióját, az ID. Buzz GTX-szel mutatja be, hogy nem csak az ötszemélyes autók öltözhetnek dögösbe. Az alapmodellhez képest az ID.Buzz GTX új lökhárítót kapott, melynek oldalsó légterelő elemei a jármű dinamikus megjelenését hivatottak hangsúlyozni. A tervezők lecserélték a nappali menetjelző lámpákat, 20 colos Solna könnyűfém keréktárcsákat szereltek fel, a kizárólag a GTX modellekhez elérhető Cherry Red fényezést pedig fényes fekete stíluselemekkel bolondították meg. A vörös-fekete színvilág az utasteret is uralja. Az ID.Buzz GTX két méretben is elérhető, a standard tengelytávú opció öt-, és hatszemélyes kialakítást kínál, a hosszú tengelytávú verziót azonban ezeken kívül hétszemélyesként is meg lehet vásárolni – ebben az esetben a második üléssor egy háromszemélyes üléspad, a harmadik sorban pedig két különálló ülés kap helyet. A rendelkezésre álló csomagtér természetesen a választott mérettől és az autóban utazók számától függ, de még hét utas esetén is 306 liter marad szabadon, míg ha csupán a legelső sorra van szükség, akár 2469 liternyi cucc is elfér. A hosszú tengelytávú Buzz GTX opcionálisan intelligens üveggel ellátott panorámatetővel is elérhető lesz. A többrétegű intelligens üveg beépített folyadékkristály fóliával rendelkezik, és elektronikusan állítható átlátszó vagy átlátszatlan állapot között. A kisbusz két villanymotorral van felszerelve az összkerékhajtás érdekében. A 250 kW-os teljesítménnyel ez a valaha bemutatott legerősebb Volkswagen Bulli, mely sorozatgyártásba indulhat. Az akkukapacitás a rövidebb változatban nettó 79 kWh lesz, míg a nyújtott verzió a nagyobb, nettó 86 kWh-s aksival érkezik. Az akkumulátorok 185, illetve 200 kW teljesítményű töltésre képesek egyenáramú oszlopokon. A nagyobb teljesítménynek és az összkerékhajtásnak köszönhetően Az ID.Buzz GTX-nek akár 1800 kiló elvontatása sem akadály, ami 800 kilóval több, mint az alap, standard tengelytávú ID.Buzz vontatási kapacitása. A Volkswagen emellett egy nagyszabású hardveres és szoftveres frissítésről is ír a GTX sorozat számára, mely többek között egy következő generációs infotainment rendszert, a 12 colos helyett 12,9 colos érintőkijelzőt, opcionális Head-Up Display-t, megvilágított érintősávot, valamint ChatGPT támogatású asszisztenst is hoz a vásárlóknak. A kisbusszal együtt hamarosan összesen öt GTX típus lesz megvásárolható az ID. sorozatban (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 Tourer). Az ID. Buzz GTX előértékesítése a nyáron indul. A legerősebb Volkswagen villanyautók motorjairól részletesebben az alábbi cikkben írtunk: GTX változatot kapott két Volkswagen villanyautó 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!