Az év végével igyekeztünk összeszedni, mely új típusok érkeznek 2025-ben a hazai szalonokba, cikkünket pedig kicsit önkényesen két részre bontottuk, hogy könnyebben emészthető legyen. Annyit elöljáróban, hogy igyekeztünk azokra a modellekre és márkákra szorítkozni, amelyeknek már van hivatalos magyar importőre, képviselete, így a Lucid, a Nio, a Firefly, vagy éppen a Leapmotor modelljei nem szerepelnek az összeállításban. Első körben nézzük a kisebb és olcsóbb modelleket – szerencsére van ezekből is rengeteg. Mi a mérethatárt valahol a B szegmens tetején, 4,3-4,4 méter körül húztuk meg. Abarth 600e Az elektromos Fiat 600-as sorozatgyártása tavaly szeptemberben indult és bár egyelőre nem váltották meg a világot az eladási számok, elvileg 2025-ben érkezik a Sportos Abarth változat. A sportmárka persze kicsit izmosabb verziót készített az autóból, a 280 lóerő már megfelelően izgalmas lehet egy ekkora kocsihoz, pláne a 345 Nm nyomatékkal. A gyorsulás 5,85 másodperc százra. A legerősebb Scorpionissima mellett lesz egy valamivel gyengébb 240 lovas kiadás is. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Abarth 600e 54 kWh 334 km 100 kW 2025 45-48 ezer EUR Az autó már októbertől rendelhető a főbb európai piacokon, de a magyar honlapon még nem láttuk nyomát. A Scorpionissima változatból csak 1949 darab készül – a szám a márka alapításának évére utal. Tisztán elektromosan debütált a valaha készült legerősebb Abarth Alpine A290 / Renault 5 A Renault 5 premierje egyelőre igen jól sikerült, mindig rengeteg reakció érkezik a típusról szóló hírekre és a típus nekünk is nagyon tetszett a rövid francia teszten. Mondanánk, hogy olyan divatmodell lesz, mint a Fiat 500, vagy a Mini Cooper, de azoknál praktikusabbnak, elérhetőbbnek, vagy épp élhetőbb specifikációkkal bíró autónak tűnik. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Renault 5 40 kWh, 52 kWh 312 km, 410 km 80 kW, 100 kW Már rendelhető 11 millió Ft, 13 millió Ft Az egyedüli dolog, ami beárnyékolja a sikeres startot, a négycsillagos EuroNCAP törésteszt, ami gyengébb, mint amit a márkától megszoktunk, de reméljük, a biztonsági szoftverek hiányosságait, valamint az utasokra háruló még elfogadható, de nem kiváló erőhatásokat némi szoftveres finomhangolással, esetleg jobb övfeszítőkkel javítani tudják. Villámteszt: Renault 5 E-Tech A már eleve elég fürge Renault 5-nek is lesz sportos testvére, ám mivel a két autó elég sokban hasonlít, külön bejegyzést nem készítettünk az Alpine 290-nek Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Alpine A290 54 kWh 380 km 100 kW 2025 38 ezer EUR Megnéztük: Alpine A290 Cupra Raval / VW ID.2 Mindenképp az egyik legjobban várt újdonság a VW ID.2 modellcsalád, amely 25 ezer eurós árával megfizethető, de jól használható villanyautót ígér. A Volkswagen időközben kicsit finomított nyilatkozatai alapján nem biztos, hogy ez tényleg 2025-ös autó, lehet, hogy csak a szériaérett változat premierje lesz jövőre, de kézzel fogható terméket majd csak 2026 elején látunk. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Cupra Raval / VW ID.2 ? kWh ? km ? kW 2025-2026 25 ezer EUR-tól A német konszern legalább négy változatot ígér belőle, úgy néz ki, a premier a Cupra Ravallal lesz, amit a testvérmodell Volkswagen ID.2 követ. Figyelem, az indulásnál ne várjon senki 25 ezer eurót, először szinte biztosan egy drágább változatok érkeznek majd! Íme a Škoda Epiq, a csehek olcsó villanyautója Később érkezik egy crossover/SUV páros Škoda Epiq, illetve VW ID.2X néven, de a cég azt sem zárta ki, hogy kapunk az alap ID.2-ből egy GTI kiadást is. Ez utóbbi három modellt fizikailag is megvásárolható, a szalonból kihajtható változatban egyelőre 2026-ra várnánk inkább. Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen Fiat Grande Panda A Fiat Grande Panda a márka nagy dobása lehet, amennyiben ezzel visszatér az elérhető árú, vonzó, divatos kisautók gyártásához. Végre új formát kapunk az egyre nagyobbra és nagyobbra fújt 500-as után, az autó orrán alkalmazott játék a LED-ekkel pedig még akkor is jópofa, ha a Hyundai épp valami nagyon hasonlót csinál már pár éve. A Grande Pandában számos jópofa megoldás van, hogy csak egyet említsünk, a kocsi orrában van egy felcsévélhető, a porszívók vezetékéhez hasonlóan kialakított töltőkábel, ami egyedi, újszerű és még az is lehet, hogy divatot teremt. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Fiat Grande Panda 44 kWh 320 km 100 kW 2025 25 ezer EUR Az autó már a magyar honlapon is fent van, ára még nincs, de valahova 10 millió tetejére, 11 millió aljára várnánk a gyenge forint és a magas ÁFA miatt. Technikailag ez is egy 25 ezer eurós kis elektromos autó, ami a legújabb Szent Grál kategória az autógyártásában, de a sok jópofa megoldás ellenére a 400 kilométer alatti hatótávval csak félig tudunk örülni az árnak. Elférne egy nagyobb akkus verzió, mint a Renault 5 esetében. Beépített töltőkábellel jön az új Fiat Panda Ford Puma Gen-E A Ford Puma Gen-E szintén az árával hívja fel magára a figyelmet, ugyanis az amerikai cég európai leányvállalata 13 millió forint alatti nyitóárral rúgta be az ajtót. Persze van ennél olcsóbb villanyautó is a piacon, és olyan is akad, ami hasonló áron nagyobb hatótávot ígér, de ne felejtsük el, hogy a gyártó legnépszerűbb európai modelljéről van szó, így sok Puma vásárló csábulhat el, ha megtapasztalja a zajtalan működést és a villanyautós nyomatékot. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Ford Puma Gen-E 43 kWh 376 km 100 kW Rendelhető 12,9 millió Ft A 376 kilométer még mindig a lélektani határ alatt van, de már csak egy hajszállal és ennyi, no meg a kategóriájába nagy csomagtér talán elég a sikerhez. Premier: Ford Puma Gen-E – ennél olcsóbb elektromos Ford nincs Hyundai Inster Alig fél éve mutatták be a szinte semmiből előrántott Instert, pár napja már ki is próbálhattuk a Hyundai új elektromos kisautóját, ami a 4 méter, és ami ennél is fontosabb, a 10 millió forint alatt kategóriában indul. Az Inster valószínűleg nem kap majd díjakat a formatervére, de a koreai piacra szánt hagyományos kisautóból épített elektromos típus az árával így is hódíthat Európában, de még hazánkban is. Különösen jó vételnek tűnik a nagyobb akkus, 370 kilométeres változat, ami még mindig csak 10,7 millió forintba kerül csak. A nagyobb akkupakkhoz ráadásul erősebb, 115 lóerős motor is jár. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Hyundai Inster 39 kWh; 46 kWh 327 km, 370 km 73 kW, 85 kW Rendelhető 10 millió Ft, 10,7 millió Ft A 3,83 méteres, 1,35 tonnás autó hivatalosan csak négyszemélyes, felárért azonban még V2L képességekkel is felruházható, de ha csak egy dolog van, amit a kocsihoz rendelsz, az a hőszivattyú legyen, mert ez nemcsak a téli fogyasztást csökkenti, de akkufűtést is biztosít, ami a töltési időt is lerövidíti. Villámteszt: Hyundai Inster – méghogy halott a kisautók piaca Kia EV3 A Kia EV3 gyakorlatilag a Niro utódja – bár ezért valószínűleg most kapnék a márka sajtósaitól, hiszen a régebbi típust még árulják. Ám az valószínűtlen, hogy az EV3 és az érkező EV5 között sokáig maradna levegő a veteránnak. Az EV3 maradt 200 lóerős és elsőkerék-hajtásos, de a motorja vadiúj, nem a Niróét kapta meg, a hajtáslánc viszont ebben az árkategóriában csak 400 voltos. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Kia EV3 58,4 kWh, 81,4 kWh 436 km, 605 km 100 kW, 135 kW Rendelhető 14 millió Ft, 16,6 millió Ft A típus egyébként pont ott erősített, ahol az előd már kezdte mutatni a korát. A ráncfelvarrás előtti Niro kisakkus változatának 39 kWh-ja ma már elég kevés egy ekkora homlokfelülethez, nem is véletlen, hogy ezt a frissített típus már elhagyta. Most újra van bárit(bb) árú kisakkus verzió, de ennek kapacitása majdnem akkora, mint a régi csúcsmodellé. A nagyakkus modell pedig 81 kWh-s akkujával 600 km feletti WLTP távot hirdet. És ha a 800 voltos E-GMP autók brutális töltési teljesítményét nem is kapjuk meg, a 100, illetve 135 kW a Niro legfájóbb hiányosságát orvosolja. Villámteszt: KIA EV3 – trendforduló Lancia Ypsilon A Lancia jelenleg nem árul új modelleket Magyarországon, a márka hazai weboldala egy szervizfelületre irányít, de az új elektromos Ypsilonnal a hazájába szorult cég vissza akar térni az európai piacokra. És mivel a Stellantis jelentős magyar jelenléttel bír, reméljük mi is benne leszünk a következő körben. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Lancia Ypsilon 51 kWh 403 km 100 kW 2025? 40 ezer EUR Az új Lancia Ypsilon a már ismert Stellantis alapokra épül, az e-CMP padlólemezt kapta meg, tehát ez még nem a konszern legújabb technológiája, de azért a többi márkánál már megtapasztalt technikát frissítették az elmúlt évben. A modell egyértelműen a dizájnnal és a márka múltjával próbál meg kitűnni a Stellantis hasonló autói közül, ráadásul cégcsoporton belül prémiumnak van pozicionálva. Bemutatkozott a Lancia első elektromos autója Nissan Micra Electric Bármennyire is keveset tudunk eddig róla, egyre valószínűbb, hogy még 2025-ben bemutatkozik a vadiúj elektromos Micra Európában – a gyártó legalábbis ezt tervezi. A nagy titkolózás közepette azért olyan túl sok képzelőerőt nem kell használnunk, ugyanis a típus szinte biztosan a Renault 5 testvére lesz – mi azt sem tartjuk kizártnak, hogy azzal közös gyártósoron készül majd. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Nissan Micra 40 kWh, 52 kWh ~300-400 KM ~100 kW 2025? ? Így a műszaki adatok kapcsán inkább csak az a kérdés, ajánl-e majd a Nissan is kétféle akkuméretet a kocsihoz, és a francia testvér köré kívánja-e árazni, vagy attól lefelé/felfelé pozicionálja és ennek megfelelően alakítja a felszereltséget. Nissan Micra EV – olcsó villanyautóval készülnek a japánok Opel Frontera A Frontera egy egész picit talán késésben van az eredeti tervekhez képest, de jövő év elején állítólag érkezik a típus és tesztautót is kapunk majd. A B-SUV szegmens rendkívül fontos, hiszen itt megfizethetőbb árban vannak a ma kívánatos városi terepjárók, így az Opel is tömegmodellnek szánja a mokka fölé pozicionált autót. Akkuméretek WLTP Hatótáv Érkezik Ár Opel Frontera 44,2 kWh 305 km 2025 29 ezer EUR A kocsit a nyáron már álló helyzetben megtapogathattuk a hazai statikus bemutatón, és annyit azért el kell mondanunk a várakozások terelgetése végett, hogy erősen érződött a kocsin a spórolás a belső anyaghasználatban. Ez nem feltétlenül hiba, ha egy jó árat találnak ki neki. Egyébként modern, tetszetős autó lett a Frontera, és ügyesen feldobták a belterét a kettő-három árnyalat kombinációjával. A 4,4 méteres kocsinak lesz egyébként hétüléses változata is, de azért csodára ne számítsunk, hátulra legfeljebb egészen kicsi gyerekek férnek majd. Mindenesetre, ha a gyenge forint és a magas ÁFA mellett sikerülne tartani ezt a 12 millió körüli árat, a kisebb családoknak remek elektromos alternatíva lehetne a modell. Egyedüli félelmünk, hogy a – német weboldal szerinti – 305 kilométeres WLTP hatótáv autópályán már a fájdalomküszöb alatt van, második autónak az agglomerációba pedig még így is túl drága lesz. Premier: az új Frontera lehet az Opel elektromos sztárja Suzuki eVitara Egyrészt mindenki várta, hogy a Suzuki végre adja be a derekát és a jelentősebb autógyártók közül gyakorlatilag utolsóként mutasson már be egy tisztán elektromos modellt. Másfelől viszont talán kicsit meglepetésszerű volt a bejelentés, hogy már jövő tavasszal megindul az eVitara gyártása és nyártól elérhető lesz nálunk is az indiai készítésű autó. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Suzuki eVitara 49 kWh, 61 kWh ~400 km, ? km ? kW 2025 nyár 35 ezer EUR A fenti táblázat szinte minden adatot tartalmaz, amit tudunk, vagy tudni vélünk – összkerékhajtású verzióban is elérhető lesz majd a modell. A típus Németországban állítólag 35 ezer eurótól indul majd, így egyelőre kérdés, hogy nálunk befér-e 15 millió alá, de nyilván a magyar képviselet is ismeri a lélektani határok jelentőségét. Bréking! Elektromos hajtással debütált a magyarok egyik kedvenc autója Renault 4 E-Tech Electric A Renault 4 valaha a márka egyik legnépszerűbb terméke volt, 8 millió fogyott belőle 30 év alatt. A feltámasztott típusjel kapcsán talán csak az a furcsa, hogy a kisebb típusszám egy nagyobb autót jelöl. Az R4 ugyanis az új Renault 5 fölé jön, annál valamivel hosszabb, szélesebb és magasabb lesz. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Renault 5 40 kWh, 52 kWh ~300-400 km 80 kW, 100 kW 2025 ? Bár a kommentek alapján a dizájn megosztóbb, mint azt mi gondoltuk volna, a kicsit nagyobb dimenziók és a 400-liter feletti csomagtér ismét csak a kisebb családok célkeresztjébe teheti majd a 4,0 méteres crossovert. A műszaki alapok ismertek, a Renault 5 hajtáslánca egy fürge és elfogadható hatótávú autót ígér, így a siker egyértelműen az árazáson múlik majd. Külföldi médiaspekulációk szerint nem akarnak majd lényegesen eltérni a Renault 5 (11-13 millió Ft) árától. Úgy legyen! Renault 4: ez is csillagos ötös? Renault Twingo E-Tech Electric Ha a VW ID.2 modellcsaládot 2025 egyik legjobban várt autójának tituláltuk, akkor ebbe a kategóriába tartozik az új Twingo is. A retro már egy ideje divat, de kevesen csinálják jól és talán senki nem bánik olyan ügyesen a ceruzával, mint a Renault. De még ebben a körben is kiemelkedik az új Twingo, amely szenzációsan nyúlt vissza úgy az eredeti első generáció formavilágához, hogy az nem izzadtságszagú és modern tudott lenni. Akkuméretek WLTP Hatótáv Érkezik Ár Renault Twingo ? kWh ? kWh 2025 H2 9-10 millió Ft? Műszakilag sokat nem tudunk a kocsiról, csak annyi biztos, hogy valamikor 2025 második felében érkezhet és Szlovéniában készül majd. Az alfásan rejtett hátsó kilincseknek köszönhetően sokkal praktikusabban lehet majd használni, mint az első és második generáció háromajtós kivitelét. Az árakról egyelőre semmi információnk nincs, mégis megpróbálkoztunk egy becsléssel. Nem hinnénk ugyanis, hogy a franciák a 8 milliós Dacia Spring felségterületére akarnának evezni az anyacég kisautójával, ugyanakkor a 11 milliós kisakkus Renault 5 is megszabja az ársáv felső határát. Élőben is remekül fest az elektromos Renault Twingo Tesla Model Q Teljesen jogos, ha valaki zokon veszi, hogy beválogattunk a listába egy olyan típust, amelynek még a létezése is kérdéses, de tekintve, hogy a Tesla valamire nagyon készül 2025 első felében, és hogy mekkora érdeklődés van/lenne egy kisebb és olcsóbb autójuk iránt, nem lehetett kihagyni. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Tesla „Model Q” ? kWh ? km 2025 ? A legrosszabb esetben, ha nincs Tesla Model Q, egy olcsóbb felszereltségű Model 3/Y érkezik, az is épp elég felfordulást okozna a piacon. A specifikációk tekintetében valószínűleg egy kisebb LFP akkuról és 400 km-es WLTP hatótávról beszélhetünk majd, az ár pedig nyilván pár millióval a jelenlegi 16,67 millió forintos Model 3 indulóár alatt lesz majd. Ennél több már kártyajóslás lenne. Fele sem igaz a legújabb pletykáknak az olcsó Tesláról Toyota Urban Cruiser A Toyota Urban Cruiser is kicsit a semmiből jött, de az biztos, hogy a Suzuki eVitara alapjaira épül, így az akkuméret és a hajtáslánc műszaki paraméterei megegyeznek majd Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Toyota Urban Cruiser 49 kWh, 61 kWh ~400 km, ? km ? kW 2025 ? A típus hossza 4,28 méter és a kisakku itt is LFP, a nagy NMC lesz, mint a Suzukinál. Az elsőkerék-hajtású változat 106 kW-os, illetve a nagyobb akkuval 128 kW lesz – az összkerekes csak a 61-es akkuval jön, de teljesítményben nem tud sokkal többet, 135 kW lesz a teteje. Az értékesítés a januári brüsszeli premier után várható az előrendelések indulásával. Kompakt villanyautóként tért vissza a Toyota Urban Cruiser 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!