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 A Datahouse szeptemberi statisztikája szerint 10.381 új személyautó talált gazdára az előző hónapban Magyarországon. A tisztán elektromos hajtás aránya a 9 százalékot közelítette. Típusok Miközben Európában javított a Tesla eddigi gyászos eredményén, Németországban például megvolt az idei rekord, nálunk a hagyományosan erős negyedév végi utolsó hónapban nem tudta megverni egyik autójuk sem a Kia EV3-at, amely megszerezte a szeptemberi aranyérmet. A Model 3 a második, míg az Y a harmadik lett a listán. Igazak voltak az adminisztratív problémákról, a kiszállítások akadozásáról szóló olvasói beszámolók, vagy csak alábbhagyott a vásárlók lelkesedése? Esetleg a belengetett állami támogatás ösztönöz a kivárásra? # Típus 2025. szeptember 1 KIA EV3 77 2 TESLA MODEL 3 73 3 TESLA MODEL Y 67 4 BMW IX1 58 5 BYD SEALION 7 32 6 HYUNDAI INSTER 31 7 HYUNDAI IONIQ 5 30 8-10 MERCEDES CLA 23 8-10 SKODA ELROQ 23 8-10 SKODA ENYAQ 23 11-13 FORD EXPLORER 22 11-13 FORD NEW PUMA 22 11-13 KIA EV4 22 14 BYD ATTO 2 18 15 KIA EV6 17 16-18 MERCEDES EQA 15 16-18 VOLKSWAGEN ID.3 15 16-18 VOLKSWAGEN ID.4 15 19-22 BMW I4 14 19-22 FORD CAPRI 14 19-22 OPEL FRONTERA 14 19-22 VOLVO EX30 14 Egyéb: 266 Összesen: 905 Az első kilenc hónap után azért még mindig Model Y vezeti az eladási listát, lemaradása a tavalyi számokhoz képest továbbra is 2 százalék, 19 autó. A Kia EV3 tovább erősítette második helyét és a távolság is megmaradt a Tesla Model 3-hoz képest, amely 12 százalékos mínuszban van. A BMW iX1 repülőrajtja még mindig impresszív, lehet, csak az új iX3 tompítja majd jövőre a lelkesedést, hiszen a korábbi sztár most nem elérhető, de hamarosan érkezik a Neue Klasse utód. Feltűnő a listán a BYD több modelljének visszaesése is: az Atto 3, a Seal, és a Dolphin eladásai is csökkentek, de a Hyundai Kona és a Volvo EX30 sem áll jól. # Típus 2025. január-szeptember Változás 1 TESLA MODEL Y 917 -2% 2 KIA EV3 616 – 3 TESLA MODEL 3 513 -12% 4 BMW IX1 428 449% 5 BYD ATTO 3 273 -26% 6 BYD SEAL 228 -14% 7 HYUNDAI KONA 195 -24% 8 HYUNDAI IONIQ 5 194 53% 9 VOLVO EX30 191 -65% 10 FORD EXPLORER 187 523% 11 BYD SEAL U 166 102% 12 HYUNDAI INSTER 157 – 13 RENAULT 5 E-TECH 145 – 14 BYD SEALION 7 143 – 15 BMW I4 142 10% 16 SKODA ELROQ 133 – 17 FORD CAPRI 122 – 18 FORD NEW PUMA 121 – 19 BYD DOLPHIN 117 -52% 20 BMW I5 107 98% Egyéb: 2930 – Összesen: 8025 23% Márkák A márkák versenyét azért megnyerte a Tesla szeptemberben, mögötte a Kia, majd a BMW következtek a sorban. Száznál több villanyautót más nem tudott eladni az előző hónapban. # Márka 2025. szeptember 1 TESLA 141 2 KIA 117 3 BMW 109 4 BYD 89 5 HYUNDAI 82 6 FORD 73 7 MERCEDES 53 8 SKODA 46 9 VOLKSWAGEN 40 10 VOLVO 26 11 OPEL 17 12 AUDI 15 13 RENAULT 13 14 MINI 12 15 MAZDA 11 16 TOYOTA 10 17 CITROEN 7 18-19 LEAPMOTOR 6 19-19 OMODA 6 20 PEUGEOT 5 Egyéb: 27 Összesen: 905 A 2025-ös összesítést is a Tesla vezeti, 33 százalékkal megelőzve a BYD-t, amely pár modell gyengébb szereplése ellenére második. A BMW továbbra is esélyes még az ezüstre, sok múlik azon, kinek hogyan sikerül az év végi hajrá. A 23 százalékot növekedő magyar villanyautó-piacon a Tesla 7, a Volvo 50, a Nissan 83 százalékot esett vissza. # Típus 2025. január-szeptember Változás 1 TESLA 1441 -7% 2 BYD 1081 12% 3 BMW 923 85% 4 KIA 812 372% 5 HYUNDAI 646 32% 6 FORD 507 353% 7 MERCEDES 394 18% 8 VOLVO 324 -50% 9 VOLKSWAGEN 316 31% 10 SKODA 235 70% 11 AUDI 163 52% 12 RENAULT 160 371% 13 MINI 132 91% 14 OPEL 119 75% 15 TOYOTA 117 98% 16-17 CUPRA 98 31% 16-17 CITROEN 98 654% 18 OMODA 80 – 19 NISSAN 73 -83% 20 PORSCHE 56 522% Egyéb: 250 Összesen: 8025 +23% Konszernszinten csoportosítva a számokat viszont őrségváltás történt, a Hyundai és a Kia együtt beelőzték a Teslát. A BMW Csoport karnyújtásnyira van a BYD-től, de egyelőre harmadik. # Cégcsoport 2025. január-szeptember Változás 1 HYUNDAI-KIA 1458 121% 2 TESLA 1441 -7% 3 BYD 1081 12% 4 BMW CSOPORT 1055 86% 5 VOLKSWAGEN CSOPORT 868 52% 6 FORD 507 353% 7 MERCEDES-BENZ 394 13% 8 GEELY 324 -50% 9 STELLANTIS 324 82% 10 RENAULT CSOPORT 174 228% 11 TOYOTA 147 84% 12 CHERY 80 – 13 NISSAN 73 -83% 14 SAIC 45 -79% 15 KG MOBILITY 22 -35% 16 MAZDA 15 400% 17 HONDA 7 -93% 18 DONGFENG 6 – 19 NIO 2 -71% 20 LUCID 1 – 21 XIAOMI 1 – Egyéb: 0 – Összesen: 8025 +23% Hajtásláncok Szeptemberben 10.381 új személyautót adtak el Magyarországon (+14%), ami közel 96 ezerre emelte az eddigi éves számot (+8%). A tisztán elektromos hajtás piaci részesedése az előző hónapban 8,7% volt, éves szinten pedig 8,4 százalékra emelkedett az arányuk. A hagyományos, nem tölthető hibridek 0,6, a dízelek részaránya 0,2 százalékpontot csökkent éves szinten. A plug-in hibridek tartják az 5 százalék alatti súlyukat. A hagyományos benzinesek 24, míg a mild hibridek 36 százalékkal uralják a piacot. Az augusztusi eladási adatok ebben a cikkben találhatók: Augusztusban 10 százalék felett volt a villanyautók részesedése a magyar újautó-piacon A zöld rendszámok számának szeptemberi alakulása pedig ebben a cikkben: A magyarok kétharmada használt villanyautót vesz Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!