Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Bár a BMW csupán néhány napja jelentette be, hogy 2 évvel megpróbálja előrébb hozni az elektromos modellek bevezetését, jól jellemzi a cégen belüli maradi gondolkodást Klaus Frölich, a fejlesztési igazgató véleménye, aki nem kevesebbet állított egy müncheni kerekasztal beszélgetés során, mint azt, hogy a vásárlók nem igénylik az elektromos autókat, írja a Forbes. „Nincs vásárlói igény tisztán elektromos autókra. Egyáltalán.” – mondta Klaus Frölich, a BMW fejlesztői igazgatója Münchenben – „Elektromos autókra csupán szabályozói elvárások vannak, de az ügyfelek nem kérnek belőle. Eláraszthatnánk Európát tisztán elektromos autókkal, de az európaiak nem akarnak ilyeneket vásárolni.” – hangsúlyozta Frölich – „Úgy látjuk, hogy a tisztán elektromos autók csak Kína és Kalifornia számára megfelelők, minden további régióban nagy elektromos hatótávval rendelkező konnektoros hibridekre (PHEV) van vásárlói igény.”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 Klaus Frölich szerint Európában csak hibridekre van igény, tisztán elektromos autó nem kell a vevőknek (forrás: BMW) A vita során Frölich később meg is indokolta, hogy miért nem veszik az európaiak a villanyautókat. Szerinte nem megfelelő még a töltőhálózat és bizonytalan az elektromos autók későbbi eladási ára. Az kétségtelen, hogy a töltőinfrastruktúra egyelőre elmarad a benzinkút hálózattól, de a fejlődés rohamos, többek között a BMW is ott áll például az Ionity hálózat mögött, amely villámgyors töltőket ígér maximum 120 km távolságra egymástól Európa autópályái mentén. A használt elektromos autók piacán pedig már évek óta keresleti piac van, amit jól példáz a használt elektromos autók árának növekedése, aki 2 éve megvásárolt egy néhány éves használt villanyautót, ma gyakorlatilag értékvesztés nélkül adhatja tovább 2 év használat után is. Klaus Frölich és egy nem környezetbarát BMW 2015-ben (forrás: BMW) A fenti nyilatkozat jól alátámasztja, hogy az elektromos autók gyártása a legtöbb hagyományos gyártó számára csupán kényszer, hogy egyes piacokon megfeleljenek a környezetvédelmi előírásoknak. Sajnos amíg ez a felső vezetők hozzáállása, addig nem várható komoly előrelépés sem fejlesztésben, sem a piaci igények kielégítésében, így félő, hogy még jó ideig szűk marad a tisztán elektromos autók kínálata és hosszú a várakozási idő egy-egy megrendelt példány átvételére. Szerencsére vannak gyártók, ha egyelőre kevesen is, akik tudnak és akarnak megfelelő példányszámban elektromos autót gyártani, a hagyományos gyártók viszont jó eséllyel a Nokia vagy a Kodak útjára léphetnek. A legfontosabb, hogy a szellem kijött a palackból, egyre több ember számára fontos, hogy mennyire élhető Földet hagy a gyermekei, unokái számára, így amíg a hagyományos gyártók, elsősorban a németek nem hajlandók versenyképes elektromos kínálattal megjelenni, addig a német vásárlók is egyre inkább a Tesla felé fordulnak. Közben a kínai gyártók rohamosan fejlődnek, előbb-utóbb megjelennek Európa számára is megfelelő modellekkel az öreg kontinensen is, akkor pedig könnyedén elszívják majd a piacot a langyos vízben (és dízel füstben) ücsörgő európai gyártók elől. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!