Az idei év végén végérvényesen leáll a Polestar 1 gyártása a Volvóból különvált teljesítménymárka csengtui létesítményében, így a most megnyitott rendelési kör az utolsó lehetősége mindenkinek, aki szeretné megvásárolni a svéd-kínai cég elragadó megjelenésű plug-in hibridjét. A 691 lóerős sportkupét mindig is egy limitált szériás modellnek szánták, eredetileg hároméves gyártással számoltak a készítők, amely során évente maximum 500 darab készül az átszámítva nagyjából 57 millió forintos autóból. A termelés hivatalosan 2019 augusztusában startolt el Kínában, így nem fog három teljes naptári évig tartani. Nem tudni, hogy mindig is így tervezte-e a gyártó, vagy esetleg a vártnál alacsonyabb kereslet miatt döntött a rövidítés mellett. Hogy pontosan hány darab kelt el eddig a járműből, azt nem árulta el a Polestar, de a carsalesbase.com adatai szerint 2020-ban Európában mindössze 65 darabot regisztráltak. Azóta persze már egy sokkal fontosabb modell is megtalálható a márka palettáján, mégpedig a Polestar 2, amely már tisztán elektromos meghajtással várja a megrendeléseket. A Polestar 1 plug-in hibrid rendszere ellenére meglepően jó elektromos képességekkel lett megajándékozva, 34 kWh-s akkumulátorával teljesen feltöltve akár 123 kilométert is meg tud tenni a WLTP mérés szerint, ami nagyobb távolság, mint bármelyik másik piacon lévő konnektoros hibridé. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!