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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Újabb visszahívásra kötelezték a Teslát

elektromos autó

Alig egy hónapja derült ki, hogy az NHTSA visszahívásra kötelezte a Teslát az MCU egységekbe épített, idő előtt elfáradó 8 GB-os eMMC memóriák miatt. A problémát a gyártó már korábban elismerte ugyan, de az ingyenes cserét csak az NHTSA vizsgálat befejezését követően vállalta. Közben előre menekülésként a Tesla jelentősen csökkentette az MCU upgrade díját, ezzel arra ösztönözve a tulajdonosokat, hogy az ingyenes memóriacsere helyett inkább fizessenek a teljes médiavezérlő egység újabb, gyorsabb verziójáért.

A Tesla a kötelező visszahívásból is pénzt csinál

A Teslák lerepülő üvegteteje is többször körbejárta már az internetet. Előfordult olyan eset is, ahol egy utólagos, nem hivatalos szervizben nyúltak hozzá az autóhoz. A Model X esetében viszont az autó tetejének középső részén lévő műanyag elem gyári ragasztásának minősége elégtelen. Ezt támasztja alá a német közlekedési hatóság (KBA) február 10-én kiadott kötelező visszahívása.

Forrás: KBA

A KBA adatai szerint világszerte összesen 12.308 db 2015-2016 között gyártott Tesla Model X-et érinthet a probléma, melyek közül Németországban 195 példány van veszélyben. A középső üvegrész nagyobb sebességnél bekövetkező leválása elsősorban a forgalom többi résztvevőjét veszélyezteti.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.