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 A korábbi ígéretekhez híven még az év vége előtt kézhez kaphatják autójukat azok, akik megrendelték a Polestar legelső modelljét, ugyanis a Volvo teljesítmény-alapú járműveit tömörítő divízióból két évvel ezelőtt önállósult autómárka a mai napon bejelentette legelső gyártólétesítményének megnyitását és a Polestar 1 gyártásának elindulását. A csengtui Polestar Production Centre munkásai három esztendőn keresztül, évi 500 darab Polestar 1 szénszálas karosszériája alá szerelik be a plug-in hibrid meghajtást, az elkészült autók pedig nemcsak Kínába, hanem az exportpiacokra is innen indulnak. Annak érdekében, hogy a kínai létesítményben a prémium autóknál elvárt minőségben történjen a termelés, a Polestar kizárólag legalább 10 év tapasztalattal rendelkező minőségellenőröket alkalmaz, akik a legszigorúbb iparági követelmények szerint felügyelik a folyamatot. A Polestar 1 szülőháza egyébként könnyedén versenybe szállhatna a legmenőbb autógyár címért, hiszen a legmodernebb technológiák mellett a környezetbarát tervezési szempontok is érvényesültek, így a létesítmény az arany fokozatú LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) bizonyítványt is megkapja az év vége előtt. A tucatterméknek semmiképp sem nevezhető elektromos autó a vártnál jóval magasabb árról, mintegy 155 000 euróról indul, ám cserébe egy igencsak egyedi masinát kapnak a megrendelők: ugyan a Polestar 1 a Volvo technológiáját használja, a 441 kW jóval több, mint amit a svédek többi PHEV modellje képes produkálni, a 150 kilométeres tisztán elektromos hatótáv pedig alaposan felülmúlja mindazt, amit eddig a konnektoros hibrideknél láttunk. Két évvel ezelőtti bemutatójakor a kupé hatalmas sikert aratott, leginkább a Volvo S90-estől kölcsönzött dizájnelemeket is felmutató formája miatt, ám a Polestarnak komolyabb tervei is vannak a limitált szériás hibridek gyártásánál: a következő modelljei már kizárólag tisztán elektromos meghajtással érkeznek, nem titkoltan a Teslától való piacszerzési szándékkal. A Polestar 2 azonban már nem ebben az épületben készül majd, hanem a mintegy 2000 kilométerre fekvő Luqiaoban, 2020 elejétől. A Polestar 1 három évig tartó gyártása után aztán felszabadul a kapacitás, és tisztán elektromos autók is épülhetnek a különleges létesítményben. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!