Megkezdődött a Polestar gyönyörű hibridjének gyártása

A korábbi ígéretekhez híven még az év vége előtt kézhez kaphatják autójukat azok, akik megrendelték a Polestar legelső modelljét, ugyanis a Volvo teljesítmény-alapú járműveit tömörítő divízióból két évvel ezelőtt önállósult autómárka a mai napon bejelentette legelső gyártólétesítményének megnyitását és a Polestar 1 gyártásának elindulását. A csengtui Polestar Production Centre munkásai három esztendőn keresztül, évi 500 darab Polestar 1 szénszálas karosszériája alá szerelik be a plug-in hibrid meghajtást, az elkészült autók pedig nemcsak Kínába, hanem az exportpiacokra is innen indulnak.

Annak érdekében, hogy a kínai létesítményben a prémium autóknál elvárt minőségben történjen a termelés, a Polestar kizárólag legalább 10 év tapasztalattal rendelkező minőségellenőröket alkalmaz, akik a legszigorúbb iparági követelmények szerint felügyelik a folyamatot. A Polestar 1 szülőháza egyébként könnyedén versenybe szállhatna a legmenőbb autógyár címért, hiszen a legmodernebb technológiák mellett a környezetbarát tervezési szempontok is érvényesültek, így a létesítmény az arany fokozatú LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) bizonyítványt is megkapja az év vége előtt.

A tucatterméknek semmiképp sem nevezhető elektromos autó a vártnál jóval magasabb árról, mintegy 155 000 euróról indul, ám cserébe egy igencsak egyedi masinát kapnak a megrendelők: ugyan a Polestar 1 a Volvo technológiáját használja, a 441 kW jóval több, mint amit a svédek többi PHEV modellje képes produkálni, a 150 kilométeres tisztán elektromos hatótáv pedig alaposan felülmúlja mindazt, amit eddig a konnektoros hibrideknél láttunk.

EZT OLVASTAD MÁR?  Lapátra kerülhet a VW vezére?

Két évvel ezelőtti bemutatójakor a kupé hatalmas sikert aratott, leginkább a Volvo S90-estől kölcsönzött dizájnelemeket is felmutató formája miatt, ám a Polestarnak komolyabb tervei is vannak a limitált szériás hibridek gyártásánál: a következő modelljei már kizárólag tisztán elektromos meghajtással érkeznek, nem titkoltan a Teslától való piacszerzési szándékkal. A Polestar 2 azonban már nem ebben az épületben készül majd, hanem a mintegy 2000 kilométerre fekvő Luqiaoban, 2020 elejétől. A Polestar 1 három évig tartó gyártása után aztán felszabadul a kapacitás, és tisztán elektromos autók is épülhetnek a különleges létesítményben.

Elektromos autót használsz?