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 Jelentősen, 30 százalékkal csökkenti befektetéseit a tisztán elektromos autókba és a szoftverek fejlesztésébe a Honda, miután a világpolitika változása 5-6 évvel visszavetheti az elektromos átállást. Most már sokkal kevesebb villanyautó értékesítésével számolnak. Változó idők Elsősorban a Trump kabinet és az EU környezetvédelmi előírásainak lazítását nevezte meg okként a Honda vezérigazgatója, amikor bejelentette, hogy 2030-ban a korábbi kétmillió helyett, szerinte csak 700-750 ezer villanyautót fog majd eladni vállalata. Mibe Toshihiro ezért inkább a hibridek fejlesztésére fordítja a forrásokat, mert itt a kereslet duplázódását látja. 69 milliárd dollárról 48 milliárdra csökkenti azokat a forrásokat a cég, amelyeket az évtized végéig az elektrifikációba akartak fektetni, ehelyett a belső égésű motorokra és a vezetéstámogató rendszerekre fordítják a pénzt. Mibe úgy látja, a Trump kormányzat által fellazított környezetvédelmi előírások és a kormányzati támogatások év végi megszüntetése a jelenlegi elnök terminusán túlnyúlva, 5-6 évvel vetik vissza az Egyesült Államokban az elektromos átállást, így ott több belső égésű motorra lesz szükség. A bizonytalanság miatt egyelőre a kanadai EV-gyártási központ építését is elnapolják. A Honda az Európai Unió lépéseit is hasonlóan értékeli, ezért nálunk is az átalakulás lassulását prognosztizálja. Bár a hosszú távú tervek változatlanok, Mibe szerint majd csak a következő évtized közepén kell felgyorsítaniuk az elektromos autók gyártását. Az új Honda 0 sorozat ettől függetlenül jövőre bemutatkozik. A Honda úgy számol, négymilliárd dollárjukba fognak kerülni az új vámok, ezért működési eredményük ebben az üzleti évben 60 százalékkal csökkenni fog – írja az Automotive News. Megjelent a Honda új modellcsaládjának első villanyautója Kínában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!