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
auto
2024. 05. 08. szerda
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

Ma délben, jóval a tervezett időpont előtt befutott Budapestre az első 80 eDays túrán résztvevő csapat. A cseh Tesla Model S a túrán szintén résztvevő Evopro székháza előtti villámtöltőhöz érkezett, majd egy gyors töltés után indult is tovább Prága felé.

A csehek a túrán szintén résztvevő Evopro új töltőjénél álltak meg tölteni

A csehek a túrán szintén résztvevő Evopro új töltőjénél álltak meg tölteni

Az igazság az, hogy nem a csehek voltak az elsők, akik elérték Magyarországot. Tegnap az egyik német csapat már áthajtott az országon, szintén csak a szükséges töltésre megállva, majd ma délután a csehek után szintén Bukaresten keresztül utazó olasz csapat is átsuhant hazánkon. Az Evopro busz már szintén Budapesten van, de a spanyol Tesla is átlépte már az országhatárt. Ez utóbbi csapat észak felől jött és Debrecenben állt meg tölteni. Az amerikai csapat Temesváron, a másik német pedig Aradon tölt éppen.

Még épp az első tesztek zajlottak (LEAF, i3, Zoe, Model S), amikor a cseh Tesla befutott

Még épp az első tesztek zajlottak (LEAF, i3, Zoe, Model S), amikor a cseh Tesla befutott

A Hauszmann Alajos utcában a csehek érkezésekor egyébként épp az Evopro új töltőjének a tesztelése zajlott. A készüléket a Villanyautósok közösségének bevonásával BMW i3-mal, Tesla Model S-sel, Nissan LEAF-fel és Renault Zoe-val tesztelték, és mindegyik autóval kiválóan működött. Az új töltő támogatja mind a két DC szabványt (CCS és CHAdeMO), de egyszerre természetesen itt is csak az egyiken tud áramot kiszolgálni.

Minden autóval jól vizsgázott

Minden autóval jól vizsgázott

A töltőn természetesen van AC kimenet is, de az eddig idehaza látott töltőkkel ellentétben a Type2 kimenet nem kábeles, hanem csatlakozó megoldású. Ennek előnye, hogy nem csak a Type2 csatlakozós autók tudnak róla tölteni, hanem megfelelő kábellel a Type1-ek is. Hátránya viszont, hogy a többi töltőn elérhető 43 kW-tal szemben ezen a csatlakozón csak 22 kW teljesítmény nyerhető ki (az autósoknál lévő kábel nem is lenne elég vastag a 43 kW-hoz). Az AC és a DC oldal egymástól függetlenül is használható.

Evopro villámtöltő teszt

Evopro villámtöltő teszt

Az új töltőt várhatóan vasárnap délelőtt fogják hivatalosan átadni, akkor derül majd ki az is, hogy a nagyközönség milyen formában használhatja (ha használhatja egyáltalán). Az Evopro eddigi töltőjét eddig borsos parkolási díj leszurkolása ellenében lehetett igénybe venni, de a magas díj és a rendkívül macerás indítási procedúra miatt nem lett népszerű töltési hely.

Az Evopro első villámtöltője az irodaházuk előtt a budapesti Hauszmann Alajos utcában

Az Evopro első villámtöltője az irodaházuk előtt a budapesti Hauszmann Alajos utcában

Villanyautósok