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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

600 km hatótávú elektromos autót ígér a Volkswagen

elektromos autó

Furcsa kettősség jellemzi ma az autógyártók többségét. Az egyik oldalon igyekeznek mindent megtenni azért, hogy az elmúlt évtizedekben óriási vagyonokért kifejlesztett, hagyományos meghajtáshoz szükséges technológiáikat a végletekig kihasználva elhúzzák az elektromobilitásra való átállás időszakát. Ezzel teljesen érthető módon a profitot igyekeznek maximalizálni. A másik oldalon azonban ott vannak a fejlesztő és PR csapataik, amelyek folyamatosan öntik a népnek a szépen csengő ígéreteket a jövőbeni elektromos járgányokról. Úgy tűnik, hogy a vevők szkepticizmusától függetlenül egy autógyártó megítélését ma csak környezettudatos autók bejelentésével lehet növelni. A jövő visszafordíthatatlanul az elektromos hajtásé.

Múlt héten a Volkswagen tette le a nagy esküt, hogy olyat hoznak el a villamos hajtás területére, amiről senki még csak álmodni sem mert. A Párizsi Autószalonon szeptemberben leleplezendő tanulmányautójuk egy töltéssel 600 km megtételére lesz képes (mivel ez valószínűleg az európai szabvány szerinti mérés, a valós inkább 480 km körül lehet), kívülről kisebb lesz, mint a Golf, belül tágasabb a Passatnál, és egy jól felszerelt dízellel lesz egy árban. Olyan ígéretek, amiket így együtt a piacon lévő autógyártók által használt technológiával ma még nem lehet megvalósítani.

Volkswagen e-Golf

A Volkswagen célja az ilyen megszellőztetésekkel és tanulmányautó bemutatókkal nyilvánvalóan az, hogy ellensúlyozza a dízel botrány utóhatásaival kapcsolatos híreket, és azt a látszatot keltse, hogy a Volkswagen valóban dolgozik a fenntartható közlekedési modellhez való igazodáson. A szépséghiba mindössze az, hogy ezek mind csak ígéretek.

Volkswagen Budd-e tanulmányautó

Volkswagen Budd-e tanulmányautó

Már az év elején is bemutattak egy elektromos kisbusz koncepciót, amin rengeteg futurisztikus elemet lehetett kipróbálni, de az a jármű sem kerül soha az utakra. Ugyanez a sors vár a most belebegtetett autóra is. A Volkswagen gyárt ugyan tisztán elektromos és plug-in hibrid autókat is, de ezek mind egy már meglévő modell átalakításából születtek. Egyik sem tisztán elektromos autónak készült. Így a Volkswagen csoport elektromos autózásban való szerepvállalása üres ígéretnek tűnik annak ellenére, hogy konszern szinten 2025-ig harminc új elektromos (tehát tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) modellt ígérnek, aminek kétharmadán VW embléma lesz.

Villanyautósok