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 Ma délben, jóval a tervezett időpont előtt befutott Budapestre az első 80 eDays túrán résztvevő csapat. A cseh Tesla Model S a túrán szintén résztvevő Evopro székháza előtti villámtöltőhöz érkezett, majd egy gyors töltés után indult is tovább Prága felé. A csehek a túrán szintén résztvevő Evopro új töltőjénél álltak meg tölteni Az igazság az, hogy nem a csehek voltak az elsők, akik elérték Magyarországot. Tegnap az egyik német csapat már áthajtott az országon, szintén csak a szükséges töltésre megállva, majd ma délután a csehek után szintén Bukaresten keresztül utazó olasz csapat is átsuhant hazánkon. Az Evopro busz már szintén Budapesten van, de a spanyol Tesla is átlépte már az országhatárt. Ez utóbbi csapat észak felől jött és Debrecenben állt meg tölteni. Az amerikai csapat Temesváron, a másik német pedig Aradon tölt éppen. Még épp az első tesztek zajlottak (LEAF, i3, Zoe, Model S), amikor a cseh Tesla befutott A Hauszmann Alajos utcában a csehek érkezésekor egyébként épp az Evopro új töltőjének a tesztelése zajlott. A készüléket a Villanyautósok közösségének bevonásával BMW i3-mal, Tesla Model S-sel, Nissan LEAF-fel és Renault Zoe-val tesztelték, és mindegyik autóval kiválóan működött. Az új töltő támogatja mind a két DC szabványt (CCS és CHAdeMO), de egyszerre természetesen itt is csak az egyiken tud áramot kiszolgálni. Minden autóval jól vizsgázott A töltőn természetesen van AC kimenet is, de az eddig idehaza látott töltőkkel ellentétben a Type2 kimenet nem kábeles, hanem csatlakozó megoldású. Ennek előnye, hogy nem csak a Type2 csatlakozós autók tudnak róla tölteni, hanem megfelelő kábellel a Type1-ek is. Hátránya viszont, hogy a többi töltőn elérhető 43 kW-tal szemben ezen a csatlakozón csak 22 kW teljesítmény nyerhető ki (az autósoknál lévő kábel nem is lenne elég vastag a 43 kW-hoz). Az AC és a DC oldal egymástól függetlenül is használható. Evopro villámtöltő teszt Az új töltőt várhatóan vasárnap délelőtt fogják hivatalosan átadni, akkor derül majd ki az is, hogy a nagyközönség milyen formában használhatja (ha használhatja egyáltalán). Az Evopro eddigi töltőjét eddig borsos parkolási díj leszurkolása ellenében lehetett igénybe venni, de a magas díj és a rendkívül macerás indítási procedúra miatt nem lett népszerű töltési hely. Az Evopro első villámtöltője az irodaházuk előtt a budapesti Hauszmann Alajos utcában Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!