Magyarországon a 80 eDays első csapatai

Ma délben, jóval a tervezett időpont előtt befutott Budapestre az első 80 eDays túrán résztvevő csapat. A cseh Tesla Model S a túrán szintén résztvevő Evopro székháza előtti villámtöltőhöz érkezett, majd egy gyors töltés után indult is tovább Prága felé.

A csehek a túrán szintén résztvevő Evopro új töltőjénél álltak meg tölteni
A csehek a túrán szintén résztvevő Evopro új töltőjénél álltak meg tölteni

Az igazság az, hogy nem a csehek voltak az elsők, akik elérték Magyarországot. Tegnap az egyik német csapat már áthajtott az országon, szintén csak a szükséges töltésre megállva, majd ma délután a csehek után szintén Bukaresten keresztül utazó olasz csapat is átsuhant hazánkon. Az Evopro busz már szintén Budapesten van, de a spanyol Tesla is átlépte már az országhatárt. Ez utóbbi csapat észak felől jött és Debrecenben állt meg tölteni. Az amerikai csapat Temesváron, a másik német pedig Aradon tölt éppen.

Még épp az első tesztek zajlottak (LEAF, i3, Zoe, Model S), amikor a cseh Tesla befutott
Még épp az első tesztek zajlottak (LEAF, i3, Zoe, Model S), amikor a cseh Tesla befutott

A Hauszmann Alajos utcában a csehek érkezésekor egyébként épp az Evopro új töltőjének a tesztelése zajlott. A készüléket a Villanyautósok közösségének bevonásával BMW i3-mal, Tesla Model S-sel, Nissan LEAF-fel és Renault Zoe-val tesztelték, és mindegyik autóval kiválóan működött. Az új töltő támogatja mind a két DC szabványt (CCS és CHAdeMO), de egyszerre természetesen itt is csak az egyiken tud áramot kiszolgálni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Első elektromos autó töltő Bács-Kiskun megyében
Minden autóval jól vizsgázott
Minden autóval jól vizsgázott

A töltőn természetesen van AC kimenet is, de az eddig idehaza látott töltőkkel ellentétben a Type2 kimenet nem kábeles, hanem csatlakozó megoldású. Ennek előnye, hogy nem csak a Type2 csatlakozós autók tudnak róla tölteni, hanem megfelelő kábellel a Type1-ek is. Hátránya viszont, hogy a többi töltőn elérhető 43 kW-tal szemben ezen a csatlakozón csak 22 kW teljesítmény nyerhető ki (az autósoknál lévő kábel nem is lenne elég vastag a 43 kW-hoz). Az AC és a DC oldal egymástól függetlenül is használható.

Evopro villámtöltő teszt
Evopro villámtöltő teszt

Az új töltőt várhatóan vasárnap délelőtt fogják hivatalosan átadni, akkor derül majd ki az is, hogy a nagyközönség milyen formában használhatja (ha használhatja egyáltalán). Az Evopro eddigi töltőjét eddig borsos parkolási díj leszurkolása ellenében lehetett igénybe venni, de a magas díj és a rendkívül macerás indítási procedúra miatt nem lett népszerű töltési hely.

Az Evopro első villámtöltője az irodaházuk előtt a budapesti Hauszmann Alajos utcában
Az Evopro első villámtöltője az irodaházuk előtt a budapesti Hauszmann Alajos utcában

Elektromos autót használsz?

5 gondolat a “Magyarországon a 80 eDays első csapatai” című anyaggal kapcsolatban

  • 2016-08-23 at 09:57
    Permalink

    Jé… Ez ezért érdekes, mert nyár elején, mikor ott jártunk, arról tájékoztattak, hogy leszerelték a töltőt. Visszakerült?

    Válasz
    • 2016-08-23 at 10:25
      Permalink

      Nem ugyanaz került vissza, hanem a cég saját fejlesztésű töltőjét tették a helyére.

      Válasz
  • 2016-08-23 at 20:09
    Permalink

    A Bálnába csak az egyik villanyautós találkozó idejére vitt ideiglenesen az ELMŰ. Persze Zoéhoz nem az igazi, de a bálnában van néhány dedikált konnektor a lassabban töltő autóknak.

    Válasz

Hozzászólás