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
auto
2024. 05. 26. vasárnap
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

Egyszerre – szinte azonos időben – nyílt meg a BYD két kereskedése Magyarországon, amivel elindulhat a kínai álomépítés. A BYD (Build Your Dreams – Építsd az álmaid) ugyanis tényleg megérkezett Magyarországra, és autókat is hozott, így mától bárki besétálhat a Wallis, vagy a Duna Autó kereskedéseibe, és hazagurulhat a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának valamelyik modelljével. A Doplhin, az Atto 3 és a Seal különböző méretosztályban, nagyon magas felszereltséggel, meglepő, szuper és szinte kifogástalan minőségben, remek árakkal indul harcba a magyar vásárlók kegyeiért.

Talán véletlen, talán nem, de a szalonnyitókkal egy napon Magyarország miniszterelnöke Kínában tárgyalt a BYD alapítójával és elnökével, amelynek nyomán a külügyminiszter élőben jelentkezett be a vállalat központja előtti térről és a közösségi oldalán jelentett be egy új, 60 milliárdos csomagot az elektromobilitással összefüggésben, amelynek felét gyorstöltők telepítésére fogják fordítani.

Bejelentették a 60 milliárd forintos elektromobilitási állami támogatást

BYD Dolphin

A legkisebb modell négy felszereltségi szinttel és nyolc különböző színkombinációban érhető el. A kihajtott tükrökkel 2012 mm széles autó tengelytávja 2700 mm, vagyis kis mérete ellenére meglehetősen tágas belül. Az elsődleges célcsoport a városi felhasználók, kezdő villanyautósok, akik második modellként tekintenek rá, vagy a fiatalok. A Dolphin kétféle LFP akkumulátorcsomaggal érhető el, de a megnyitón a BYD képviselői is azt mondták, hogy a minimális árkülönbség miatt valószínűleg a nagyobbik 60,4 kWh kapacitású változat lesz a kelendőbb, a kisebb, 44,9 kWh-s változattal szemben.

Az anyagminőség és az anyagválasztás, valamint az összeszerelés minősége első ránézésre egyaránt kifejezetten kellemes. Örvendetes a sok fizikai gomb és kapcsoló. A teljesség igénye nélkül a metálfényezés, LED lámpák elől és hátul, az automata fényszórók, az elektromos első ülések, az USB csatlakozók elől-hátul, a csomagtértálca és padlópolc, a 4G sebességű internet modem, a 360 fokos kamera, a hőszivattyú, az adaptív tempomat és holttérfigyelő mind az alapfelszereltség része a legolcsóbb változatokban is.

A Dolphin kizárólag egymotoros kivitelben, állandó mágneses szinkron motorral, elsőkerék-hajtással érhető el. Nyomatéka az Active és Boost változatnak 180 Nm, míg a Comfort és Design felszereltségnek a nagyobb akkuval 310 Nm. A maximális töltési teljesítmény szintén az akkucsomagtól függ. A kisebbik csomag legfeljebb 60, a nagyobbik maximum 88 kW-al tölthető. A csomagtartó 345/1310 liter.

A Dolphin induló listaárai az alábbiak szerint alakulnak:

Felszereltség Active Boost Comfort Design
Bruttó listaár 10.978.900 Ft 11.801.900 Ft 12.624.900 Ft 13.448.900 Ft

BYD Atto 3

A közepes méretkategóriában induló Atto 3 a crossover és SUV formavilág rajongóit szólítja meg. A szintén a BYD E-Platform 3.0 padlólemezére épült modell tengelytávja nem különbözik a Dolphinétól, viszont a felépítmény érzésre sokkal nagyobb. A közel 4,5 méter hosszú, 1,6 méter magas SUV menetkész tömege 1750 kg. Összesen öt különböző színátmenetes metálfénnyel választható. LFP kémiájú akkumulátorcsomagja 60,48 kWh kapacitással rendelkezik és egyenáramon maximum 150 kW-tal tölthető.

Az anyagminőségre és az összeszerelésre első ránézésre itt sem lehet panasz. Az Atto 3 egyedi stílusjegyeket követ, amit igyekszik apró, megmosolyogtató részletekkel feldobni. Ilyen a konkrét hangot is kiadó gitárhúrokra emlékeztető ajtózseb, vagy a belső moodlightot is tartalmazó ajtókilincs.

Az Attoban a méretéhez képest meglepően mély és variálható hátsó csomagtartót kapunk, motoros nyitással. Sajnos, ahogyan a Dolphin esetén, úgy az Atto 3-ba se került első tárolóhely (közismertebb nevén frunk), pedig a hely megvan hozzá. Ok azonban így sincs panaszra. A tengernyi biztonsági- és vezetőasszisztens mellé alapfelszerelésként kapunk NFC kulcsot, hőszivattyút, vezeték nélküli telefontöltőket, hangvezérlést, 4G internetet, üveg panorámatetőt, LED fényeket, fűtött tükröket, vegán bőrt, elektromos panorámatető-árnyékolót, fűthető és elektromos első üléseket, és a zeneszeretők kedvéért még ritmusérzékeny hangulatfényeket is.

Az Atto 3 kétféle felszereltségi szinttel (Comfort és Design) választható. Mindkét változat esetén állandó mágneses szinkronmotor hajtja az első tengelyeket. A nyomaték 310Nm, a végsebesség pedig 160 km/h. AC-n egy fázison 7, három fázison legfeljebb 11 kW-al tölthetjük, míg a DC töltés maximuma 150 kW. A csomagtartó 555/1338 liter.

Az árazás sem elrugaszkodott:

Felszereltség Comfort Design
Bruttó listaár 13.997.900 Ft 14.820.900 Ft

BYD Seal

Nem túlzás azt állítani, hogy mindenki a Tesla killerként emlegetett BYD Seal modelljét várta leginkább. A CTB (Cell To Body) technológiával készült strukturális akkupakk elképesztő 40.500 Nm/fokos torziós merevségi értékkel büszkélkedhet. Magyarul elvileg ez egy sportosan merev kasztnijú, nagyon kényelmes és nagyon gyors szedán, aminek 3,8 mp elég a nulla-százas sprinthez.

A Sealt pozícionálja jelenleg a legmagasabbra a kínai gyártó. Amit lehetett, azt alapfelszerelésként bele is pakoltak, és nem túlzás azt mondani, hogy az ajtók becsukásával megszűnik a külvilág. A Seal nagyon kényelmes és bár vezetni most nem lehetett, a meglehetősen hangos rendezvényből alig hallatszott be valami az utasfülkébe.

Az ülések puhák, kényelmesek és ahová csak nyúlunk kiváló minőségű anyagokkal találkozunk. Itt-ott azért látszik, hogy a gyártó mindössze 28 éve létezik és ennek csak töredéke óta szerel össze járműveket, de ilyen anyagokat, ilyen minőségben, ilyen felszereltséggel és főleg ilyen áron nagyon nehezen – ha egyáltalán – találunk a piacon.

A Seal természetesen szintén rendelkezik panorámatetővel, de itt már rejtett kilincseket és egy kis első csomagtartót is kapunk. Emellett alapból jár minden, amit a Dolphin és az Atto 3 kapcsán felsoroltunk. Kapunk továbbá varrott tetőkárpitot, valódi bőrt, kesztyűtartó világítást, hangszigetelt ablakokat, fém küszöböket, szellőztetett, elektromos üléseket, head-up kijelzőt (Excellence változatban), vészhívó rendszert, alkoholszondát, NFC kártyát és még lehetne sorolni.

A Seal négy alap- és két feláras színben rendelhető. A belső pedig szintén két változatban, fekete és tahiti kék színben kérhető. A közel 3 méteres tengelytávú és csaknem öt méter hosszú autót egy, vagy két motorral választhatjuk. A Design változatban egy motorral a nyomaték 360 Nm, míg az Excellence AWD már 670 Nm-t szabadít le a kerekekre. A 82,5 kWh kapacitású akkumulátorok itt is LFP kémiát használnak és AC-n 11, DC-n pedig legfeljebb 150 kW-al tölthetőek.

Az árak a következőképpen alakulnak:

Felszereltség Design Excellence AWD
Bruttó listaár 18. 114.900 Ft 19.212.900 Ft
Feláras színek 389.000 Ft 389.000 Ft

Évek óta beszélünk arról, hogy jönnek a megfizethető kínai elektromos autók. Persze hosszas viták tárgyát képezheti, hogy kinek mi a megfizethető, de a BYD ezzel a három termékkel, azok áraival, valamint a novembertől megnyíló támogatási lehetőségekkel a jelenlegi piacon nagyot szakíthat. Aki élőben is megnézné az autókat IX. kerületi Wallis Motornál a Könyves Kálmán körúton, vagy a Duna Autó III. kerületi Zay utcai szalonjában megteheti!

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.