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 Tíz parkolóhelyenként legalább egy elektromos töltőpontot telepít saját gyárainál az Audi 2022 közepéig, ami több mint 4500 új töltőfejet jelent a villanyautósok számára, a berendezések nagy része ugyanis a nagyközönség által is használható lesz. A körülbelül 100 millió eurós költségvetésből felhúzott töltőoszlopok többsége, közel 3500 darab a vállalat fő létesítménye mellett, Ingolstadtban talál majd otthonra, míg Neckarsulmban nagyjából 1000 új töltőpont létesül. A Németországon kívüli helyszínekre is jut néhány töltő, valamivel kevesebb mint 100 darab épül a brüsszeli gyárnál, ahol a tisztán elektromos Audi e-tron készül, valamint Győrben, ahol a villanyautó elektromos motorját szerelik össze. Emellett a mexikói Audi-gyár töltőhálózata is bővül San José Chiapában. Egy speciálisan erre a feladatra összeállított csapat már 2017 óta dolgozik a projekt előkészítésén, ugyanis egy ilyen mértékű töltőinfrastruktúra-fejlesztés egy teljesen új kihívás, melyben a tervezés, és az áramellátás akár évekbe is telhet – írja az Audi. A töltőoszlopok többsége 22 kW-os teljesítményt kínál majd váltóáramon, de valamennyi gyárhoz kerülnek majd 350 kW-os DC villámtöltők is, összesen körülbelül ötven oszlop. Elektromos autó töltésére már most is van lehetőség az Audi létesítményeinek parkolóiban, jelenleg 600 darab 22 kW-os AC és 60 darab 50-350 kW közötti teljesítményű DC töltőpont működik a brüsszeli, ingolstadti, és neckarsulmi helyszíneken. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!