Elkészült a Fiat 500 BEV gyártósora, melynek építését tavaly jelentette a Fiat-Chrysler Csoport, s ezzel kezdetét is vette a villanyautó előszériájának gyártása a torinói Mirafiori komplexumban. Az olasz autógyártó egyelőre nem mutatta be a kompakt városi modell legújabb generációját, mindössze kémfotók bizonyítják az elektromos változat fejlesztését, ám csupán néhány hetet kell várnunk a márciusi Genfi Autószalonig, ahol kiderül, mit tud az új 500e. A sorozatgyártás indulása júniusra van időzítve.
A torinói létesítmény egy közel 2 milliárd eurós befektetésből alakul át új termékek gyártásához a 2019-2021-es időszakban: a Fiat 500-ason kívül itt készül a Maserati Ghibli hibrid változata, a Maserati Quattroporte és Levante júliustól, valamint a Maserati GranTurismo és GranCabrio, melyek tisztán elektromos változatai a luxusmárka első villanyautói lesznek 2021-ben. Őket a 2014-ben koncepcióként prezentált, és gyártási formában szintén az idei Genfi Autószalonon bemutatkozó Alfieri modell követ a paletta tisztán elektromos autói között. Valamennyi elektromos Maserati modellhez a helyszínen épülő akkumulátorgyárban szerelik majd össze az aksikat az FCA dolgozói.
A Mirafiori létesítmény számos energetikai és elektromobilitási projekttel gazdagodik: a Fiat a Terna energiaszolgáltatóval közösen itt akarja megépíteni a világ legnagyobb V2G központját, mintegy 700 darab elektromos Fiat 500-as hálózatra csatlakoztatásával, amivel 25 MW-nyi teljesítmény képes pillanatok alatt reagálni a csúcsidőben leterhelt villamosenergia hálózat szükségleteire. A helyszínen 850 elektromos töltőpont is kiépül, ebből 750 a dolgozói parkolók területén.
A legújabb sajtóanyag két napenergetikai projektről is beszámol. Összesen 120 000 négyzetméteren borítja majd a gyár épületeit napelem az Edisonnal együttműködésben, míg további 30 000 négyzetméternyi felületen 1750 fedett parkolóállás fog majd tiszta energiát termelni mintegy 15 MW teljesítménnyel. Ez utóbbi során az Engie lesz a Fiat-Chrysler partnere.