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
auto
2024. 04. 20. szombat

Herbert Diess, a Volkswagen igazgatója, egy Linkedin bejegyzésben osztotta meg, hogy leállítják a wolfsburgi Volkswagen gyár energiaellátását biztosító széntüzelésű erőműveket. Az áramellátást a jövőben  két gázturbina biztosítja majd az üzemnek. A fejlesztésnek köszönhetően 2022-től 60%-kal csökken a széndioxid kibocsátás, amely 870 000 autó kibocsátásának felel meg.

A Volkswagen szénerőműve Wolfsburg-ban (fotó: Herbert Diess/LinkedIn)

A szénerőművek leváltása egy 400 millió eurós beruházásnak köszönhető. Diess szerint Németországnak példát kell mutatni, hiszen ha Németország nem halad előre a szén kivonásával, akkor másoktól sem várható el ugyanez. Európa tíz legnagyobb szén-dioxid kibocsátója között hét német széntüzelésű erőmű is szerepel, melyek tervezett kivonásának dátuma 2038, ami túlságosan távoli időpont, hiszen a tiszta mobilitás előfeltétele a tiszta energiatermelés.

Jelenleg világszerte több mint 1000 új széntüzelésű erőmű építése vagy tervezése van folyamatban. Diess szerint, ha ezek megvalósulnak, akkor nem egyszerűen nem teljesíthető az éghajlatváltozás elleni küzdelem párizsi 1,5 fokos célkitűzése, de helyette 2 fokos növekedésre számíthatunk, és a globális felmelegedés visszafordíthatatlanul folytatódna.

Diess hozzátette, hogy már több érdeklődőt visszautasított, akik szerették volna megvásárolni a régi Wolfsburg-i szénerőműveket azzal a céllal, hogy a világ más részein újjáépítsék azokat.

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.