A Kia 2021 novemberében a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be az e-GMP platformra épülő nagyméretű elektromos SUV-koncepcióját, Concept EV9 néven, most pedig hivatalosan megerősítették, hogy 2023-tól Európában is piacra kerül az EV9 szériaváltozata.
Pontos műszaki paramétereket egyelőre nem közöltek, azt viszont már tudjuk, hogy 540 km körüli WLTP hatótávval számolhatnak a SUV vásárlói. Biztosan lesz kétmotoros összkerékhajtás, és a méretekből kiindulva valószínűleg fizikai akadálya nem lesz a hétszemélyes kivitelnek sem. Az EV9 ugyanis közel 5 méter hosszú lesz, mintegy 25 cm-rel hosszabb, mint az EV6, a tengelytávolság 3100 mm, amely 20 cm-rel több, az EV6 tengelytávolságánál, 2 méter feletti szélesség és 1,8 méter körül magasság várható.
Az autó akkumulátor kapacitása és maximális töltési teljesítménye még nem ismert, azt viszont megadták, hogy 100 km visszatöltéséhez 6 percre lesz szükség. A 77,4 kWh-s akkuval és 232 kW töltési csúcsteljesítménnyel rendelkező Kia EV6 esetében 4,5 percet adtak meg ugyanerre. Nem valószínű, hogy az EV9 lassabban töltene, mint az EV6, így ez a két adat arra enged spekulálni, hogy a nagytestvér fogyasztása mintegy 30%-kal magasabb lehet.
A Kia EV6 és a Concept EV9 egyelőre nem hivatalos hatótávja ennél jóval kevésbé tér el egymástól (528 km, illetve 480 km), így ezt a két adatot figyelembe véve az EV6-nál lényegesen nagyobb, akár 100 kWh körüli akkumulátor kapacitással rendelkező változatban is reménykedhetünk.
A korábbi Kia és Hyundai koncepciókból kiindulva, melyek szériaváltozata ma már megvásárolható, reménykedhetünk abban, hogy számos stílusjegy visszaköszön majd a Concept EV9-ből az utakon is. A kétfelé nyitható oldalsó ajtók persze aligha lesznek ezek között. A panoráma üvegtetős koncepcióautó motorháztetején elhelyezett napelem azonban akár egy sorozatgyártásba kerülő megoldás is lehet, így a vevőknek nem kellene választani, hogy napi néhány extra kilométert vagy tetőablakot szeretnének inkább.