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
auto

110 elektromos kamiont rendelt a világ egyik legnagyobb fuvarozója

elektromos autó

Lassan úgy néz ki, tényleg beköszöntött a villanykamionok korszaka, mivel egyre több vállalat lép ki a kisszériás, vagy egyedi átalakításokkal operáló próbálkozásokból.

Most a világ egyik legnagyobb szállítmányozó cége adott le egy méretes rendelést a Volvónak.

Kikötői fuvar

A Maersk a világ egyik legnagyobb logisztikai vállalata – a dán cégnek több mint 80 ezer alkalmazottja és évi 62 milliárd dolláros bevétele van. Fő profiljuk a tengeri szállítmányozás, hiszen 25 éve folyamatosan a világ legnagyobb konténeres hajótársasága az övék. A hajók azonban csak a kikötőig mennek, innen ők is közúton szállítják a konténereket a logisztikai központokba, vagy tehervonat-terminálokba.

Volvo VNE kamionok. Forrás: Maersk

Most a cég észak-amerikai üzletága bővítette ki korábbi 16 darabos villany-Volvo rendelését még 110 darabbal. A Volvo VNR Electric sorozatáról nemrég írtunk annak kapcsán, hogy az amerikai kiadás új, nagyobb, 565 kWh-ás akkupakkot kapott, amivel akár 440 kilométer megtételére is képes, az újratöltést pedig 250 kW-os DC villámtöltés segíti.

A Maersk sajtóközleménye szerint az új kamionok segítenek elérni 2030-as és 2040-es klímacéljaikat, és a sikeres amerikai bevezetést hasonló nemzetközi beszerzések fogják követni. A vállalat 2040-re teljesen karbonsemleges akar lenni, de már a mostani évtized végéig is jelentős lépéseket kíván tenni ennek érdekében. Ezeket a Volvókat egyébként egy éven belül szállítják le, de a vállalat 2023 végéig, különböző gyártóktól, összesen 450 villanykamiont állít csatasorba Észak-Amerikában.

85%-kal nagyobb hatótávot kaptak a Volvo villanykamionjai

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.