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 A Hyundai fontolóra veszi, hogy Amerikában a Tesla NACS szabványára váltson, de biztos akar benne lenni, hogy ez jó döntés az ügyfelek szempontjából – idézi a Reuters Jaehoon Changet, a vállalat elnökét. A Hyundai-Kia leginkább a 800 voltos rendszere miatt akar biztosra menni, ezért egyeztetnek a Tesla szakembereivel. Nem elvi akadály A Hyundai vezetőjének szavai alapján nincs elvi akadálya a váltásnak, ám a konszern E-GMP platformos villanyautói 800 voltos rendszert használnak, míg a Tesla V3-as töltői 400 voltos akkukhoz vannak tervezve. Természetesen töltenek az EV6 és Ioniq 5 modellek is az alacsonyabb feszültségű töltőkön, de ilyenkor nem tudják kihasználni maximális töltési teljesítményüket. Ennek az az oka, hogy a CCS szabvány 500 Amperben szabta meg az áramerősség felső határát, márpedig ez 400 Volton maximum 200 kilowattot eredményez. A megoldás két irányból érkezhet. Egyrészt a Teslák is képesek egészen 250 kW-ig felfutni a saját töltőiken, pedig 400 voltos az aksijuk. A trükk az, hogy a Teslát nem nagyon érdekelte, hogy a CCS maximum 500 amperre van tervezve, az NACS ennél nagyobb áramerősséget is elvisel. Ha az E-GMP képes 600 Amper fogadására, akkor elérheti így is a maximális töltési teljesítményt. Törökbálinton ez bírja a telepített szekrény a V3-as Superchargernél. A másik megoldás, hogy a Tesla töltői emeljék meg a feszültséget ha 800 Voltos autó csatlakozik hozzájuk. Hogy erre a V3-as töltők képesek-e az jó kérdés, de elméletben 500 Voltig és 631 Amperig vannak méretezve. Így akár 500 Volt és 480 Amper is elég lehet a maximális 240 kilowatthoz, ha az E-GMP-s autóknak ez így megfelel. Egy ideje terjed azonban az a pletyka, hogy a Tesla Semi és a Cybertruck már szintén 800+ voltos rendszert használnak – ezt látszik megerősíteni az is, hogy az autógyártó szerint a pickup képes lesz használni a speciális, Tesla kamionok töltésére kialakított oszlopokat is. Emiatt pedig az látszik valószínűnek, hogy a V4-es töltők már támogatják a 400 volt feletti akkufeszültségeket is – még ha az első ilyen európai töltő nem is lett így konfigurálva. Kíváncsian várjuk mire jutnak a két gyártó képviselői, műszaki szakemberei, de valószínűleg nem most merül fel először ez a technikai kérdés az NACS szerződések kapcsán, hiszen a GM Ultium aksija is 800 voltos, mégis a Tesla töltőit választotta az autógyártó. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!