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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Az olasz Aehra startup az idei milánói autószalonon leplezte le második elektromos autójának koncepcióját, amelynek gyártását 2025-ben tervezi beindítani a már korábban bemutatott terepjárójával egyidejűleg. Az aero-stílusú, simán csak „szedán”-nak elnevezett, ízléses formájú autót egy igazi nagyágyú, Filippo Perini, az egykori Lamborghini dizájnért felelős vezetője tervezte.

A terepjáró és a szedán koncepciója | forrás: aehra.com

Bár minden részletet a gyártó még nem közölt, az biztosnak látszik, hogy a szedán aktív aerodinamikai elemeket tartalmaz és szénszálas kompozit karosszériával rendelkezik, így az ígéret szerint közel 800 km-es hatótávot produkálhat a WLTP ciklus szerint. A vállalat azt már korábban leszögezte, hogy nem a teljesítményre, hanem az energiahatékonyságra helyezi a hangsúlyt, így a modellhez saját platformot és ahhoz illeszkedő, az akkumulátorokat kiszolgáló hardvereket tervez. Utóbbit az osztrák Miba Battery Systems-szel együttműködésben. A startup nem titkolja, hogy a Lucid Air-t és a Porsche Taycan-t tekinti versenytársának, amivel magasra teszi a lécet, hiszen mindkét remek autó már elérhető a piacon. A teljesség igénye nélkül az előbbinek a hatékonyság és a brutális hatótáv, utóbbinak a teljesítmény és a vezethetőség a nagy erőssége!

Bődületes a Lucid Air hatótávja

forrás: greencarreports.com

Az árakról egyelőre nincs információ, de a tervezésben az aerodinamikai fókusz mára nem kizárólag a szupersportkocsik privilégiuma. Ha megnézzük a Volkswagen ID.7 formáját, aminek eredményeképpen sikerült elérni a 0,23-as légellenállási együtthatót, akkor felfedezhetünk némi hasonlóságot a német és az olasz forma között.

Premier: 700 kilométeres hatótávval támad a Volkswagen ID.7

Az Aerha tervei szerint a szedán már 2026-ban megjelenhet az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Államok, Európa, Kína, illetve néhány közel-keleti ország. Egy startup esetén ezek mindig nagyon ambiciózus tervek, de sajnos napról napra látjuk, hogyan véreznek el hasonszőrű, egyébként nagyon sok tőkével és tartalékkal rendelkező vállalatok az autóiparban. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.