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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

A KIA 2023 június 19-én kezdte el kiszállítani az első szerencsés vásárlóknak legújabb elektromos SUV-ját Dél-Koreában, ahol az induló ár nagyjából 55.900 Euro, vagyis 360-as árfolyammal számolva kicsivel több, mint 20 millió forint.

Az EV9 az EV6 után a KIA második dedikált E-GMP platformjára épülő modellje, amit még márciusban mutattak be a koreaiak. A mintegy öt méter hosszú egyterű választható hátsókerék meghajtással 150 kW-os teljesítménnyel („Air” változat), vagy összkerék-hajtással 283 kW-os teljesítménnyel („Earth” változat). Az Air felszereltség alapból tartalmazza a Level2-es vezetői asszisztenst a kormánykerékbe épített kapacitív szenzorokkal, egy széles panoráma kijelzőt, valamint dupla rétegű akusztikus üvegezést az első és második sorban.

Az Earth változat ezen felül különböző módokon dönthető, kényelmi funkciókkal ellátott első üléssort, két színű hangulatvilágítást és egy 12 colos interaktív head-up kijelzőt kapott. Az első modellek mindegyike tartalmazza a három üléssort, amelyből a hátsó két sor egymás felé összeforgatható, valamint a dönthető és masszázsfunkcióval ellátott opciókat egyaránt.

A most kiszállított autók egyelőre a nagyobbik, 99,8 kWh-s akkumulátorcsomaggal készülnek, a kisebbik, 76,1 kWh-s alap akkumulátorcsomaggal és 160 kW-os hátsókerékhajtással az EV9 egyelőre nem rendelhető és a GT Line felszereltség – ami jelenleg különböző kormányzati tanúsításokra vár – is csak a harmadik negyedévtől lesz elérhető.

A KIA a nagyobbik akkupakkal a WLTP szerinti hatótávot eredetileg 541 km-re kommunikálta, de a dél-koreai árlistában már csak 501 km van feltűntetve, ami így is a leghosszabb eddigi hatótáv az elektromos KIA-történelemben. Az opcionálisan választható 20 colos felnikkel azonban ez 480 km-re csökken, az összkerékhajtású, duplamotoros változat esetén pedig 445-454 km körül kalkulálhatnak a vásárlók a felnikonfigurációtól függően.

A megrendelések 60 százaléka magánszemélyektől érkezett, amelynek 55 százaléka új ügyfél a KIA számára.

A KIA EV9 várhatóan még idén megjelenik a stratégiailag fontos globális piacokon is, de a pontos ütemezésről a gyár egyelőre nem adott ki konkrétumokat. Az viszont biztos – amit az észak-amerikai bemutatón meg is erősített a vállalat -, hogy az EV9 nem kizárólag Dél-Koreában készül majd, hanem 2024-től az Egyesült Államok georgiai West Point üzemében is.

541 km hatótávval érkezik a Kia EV9

 

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.