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 A napokban írtunk már az Audi problémáiról, bár az elsősorban a gyenge kínai villanyautó eladásokról szólt, az is kiszivárgott, hogy a Volkswagen egyik német gyárában visszafogják az ID.4 gyártását, illetve az ősszel érkező ID.7 gyártási tervein is faragnak. Most ennél is konkrétabb rossz hírek érkeztek a vállalat belső köreiből. Vihar előtti A BMW és a Mercedes után várhatóan hamarosan a legnagyobb német autógyártó, a Volkswagen is közzéteszi majd második negyedéves eladási adatait, ám ahogy arra egy korábbi cikkünkben az idézett német autókereskedők szövetségének vezetője figyelmeztetett, megtévesztő a mostani számok alapján feltételezett stabilitás, vagy akár növekedés. A jelenleg kiszállított autók ezeknél a vállalatoknál 6-12 hónappal ezelőtt lettek megrendelve, ám a harmadik, vagy legkésőbb a negyedik negyedév végére elfogyhat a lendület, ugyanis elmaradnak a vásárlók. A magánszemélyeknél állítólag már tavaly ősz óta erős visszaesés tapasztalható, ám idén tavasszal elkezdett visszaesni a cégek autóvásárlási kedve is. Amikor a fagyi visszanyal: hamarosan a gyártók nyakán maradhatnak az új autók Az okokat főként a több országban tapasztalható magas infláció és hitelkamatok, valamint a gazdasági bizonytalanság szolgáltatják, ám a bajok nem mindenkit érintenek egyformán. De ha ezeknek a forrásoknak nem hisz az olvasó, akkor hallgassa meg Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatójának mi erről a véleménye, aki a napokban a vállalat virtuálisan egybegyűlt 2000 menedzserének így fogalmazott: Ég a tető, ez az utolsó figyelmeztetés! A szakember szerint azonnali és drasztikus költségcsökkentésre van szükség, mivel a gazdaság recesszió felé tart és a márka már így is csak a felét keresi annak, mint pár iparági riválisa teszi. Ez a tökéletes vihar – fogalmazott Schäfer. A beszéd, amelyről először a német Manager Magazin számolt be, mostanra pedig már több sajtóorgánum is megerősítette, ha más nem képi világában erősen emlékeztet az egykori Nokia vezér, Stephen Elop híres 2011-es „égő platform” beszédére, amely azzal próbálta felrázni az akkor még a Symbian operációs rendszer és a vállalat masszív eladásai bűvöletében élő közép és felsővezetőket, hogy az utolsó pillanatokat élik ha nem váltanak azonnal. Az más kérdés, hogy már Elop beszéde is késő volt, de a problémafelismerést visszaigazolta az idő, a Nokia megdönthetetlennek látszó birodalma pár év alatt az egyenlítő felé tartó jéghegy sebességével olvadt el. De az eseményen a cég pénzügyi vezetője, Patrik Andreas sem kertelt, ahogy fogalmazott, a vállalat autógyártása beteg, és a kínai licencbevételek és az alkatrészeladások nélkül semmi nem maradna a nyereségből. Nulla A német sajtó által megkérdezett Volkswagen autókereskedések egészen tragikus képet festenek. A nemrég még 12 hónapos határidővel szállított ID sorozat mostanra például oda jutott, hogy a kereskedésekbe érkező kamionokon olyan kocsik vannak, amelyeket senki nem rendelt meg, és már nem tudják hová tenni őket. De a Cupra Born is hatalmas készletekkel rendelkezik, a Porsche Taycan iránti kereslet pedig a felére esett vissza. Az Auto Motor Und Sport német kiadása a gazdasági okok mellett az ID család problémás bevezetéséről és a minőségi problémákról is beszél az okok között, a német piacnak pedig különösen rosszat tett az állami támogatás csökkentése. Úgy tudják, míg tavaly 75.000 ID.4-re érkezett megrendelés, az idei évben egyelőre 20.000 alatt járnak. Állítólag valamivel jobban áll az Audi Q4 e-tron és a Škoda Enyaq, de ez a cég fő márkáját kevéssé segíti, ott azonnali költségcsökkentésre van szükség. Csökkenti két fontos elektromos modell gyártását a Volkswagen A vállalat egyik szóvivője a problémákat részben elismerte, de azt mondja, a szituáció nem csak őket, hanem más gyártókat is ugyanúgy érint – de hogy ebből mennyi a hárítás és mennyi a valóság az majd a második féléves adatokból fog talán kiderülni. A Handelsblattnak nyilatkozó német Volkswagen kereskedőket ez viszont nem vigasztalja, és „végzetes” fejleményekről beszélnek. Véleményük szerint különösen az ID.3 és az ID.Buzz modellek iránt jóval kisebb a kereslet, mint azt Wolfsburg remélte. Van olyan típus ami iránt a magánszemélyek érdeklődése egyszerűen nullára csökkent a kereskedők szerint. De a probléma nemcsak a villanyautókról szól, a kereskedések arról is beszéltek, hogy a magas árak és a magas kamatok miatt a belsőégésű motoros modellek iránt is csökken a kereslet. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!