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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Új üzletágat hoz Európába a KIA

elektromos autó
2023. 07. 13 - Biró Balázs - 0

Új hárombetűs megnevezést kell megtanulnunk, ez a PBV, angolul Purpose Built Vehicle, azaz egy bizonyos célra épített jármű.

A Stellantistól csábított át egy szakembert ehhez a KIA.

Robotaxik kora

A KIA egy tavalyi sajtóközleménye a kishaszongépjárművekből és személyszállító kisbuszokból származtatja le a PBV-t, amely azoknak egy sokkal specifikusabb, konkrét célra épített változata. A vállalat ezt azzal kapcsolja össze, hogy az önvezetés és a digitális szolgáltatások, közösségi autómegosztók és robotaxik korában nem biztos, hogy az eddig megszokott járműformák a legideálisabbak.

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

A vállalat már megtette az első lépéseket ezen a piacon, amikor a Niro előző generációjából Niro Plus néven egy Koreának szánt taxit gyártott. Hasonlóan egy meglévő hazai modellt épít át a Ray MUV, ami egy együléses, ám teljesen sík kabinnal/raktérrel rendelkező jármű.

KIA Ray MUV

Később azonban dedikált flottát terveznek, amely az alapjaitól erre a célra lesz fejlesztve. Így lesz  kis, közepes és nagyméretű önvezető kisbusz és kisteherautó is majd a kínálatban. A vállalat szerint a PBV a jelenlegi furgonok (LCV) természetes fejlődési iránya, és céljuk, hogy 2030-ra ebben az üzletágban világelsők legyenek – kimondva-kimondatlanul letaszítva a Fordot a trónról.

Elöl csak egy ülés van – legalábbis amíg nem lesz teljesen önvezető az autó – a felszabaduló helyet pedig attól függően használják ki, hogy taxi, vagy teherszállító gyártása a cél.

A vállalat most ehhez a feladathoz találta meg európai vezetőjét, Pierre-Martin Bos személyében, aki 24 évet töltött a Stellantisnál – illetve elődmárkáinál – és legutóbb az üzleti ügyfelekért felelt a közel-keleti és afrikai régióban. A francia szakember gépészmérnök végzettségű, de komoly kishaszongépjármű tapasztalattal is bír Fiatos éveiből, most pedig a Kia Europe PBV üzletágának vezetője lett – írja a vállalat sajtóközleménye.

Bemutatkozott a Kia Niro Plus

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.