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
auto
2024. 04. 30. kedd

A villanyautóknak köszöni a Mercedes a jó eladási adatokat

elektromos autó piac

Az idei év első félévében 1.019.200 személyautót adott el a Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz és Smart márkák), amely 5 százalékos javulást jelent tavalyhoz képest. Ebből 112.900 volt tisztán elektromos, ami 93 százalékkal jobb, mint korábban.

A vállalat főleg a legdrágább szegmens villanyautói iránti kereslet emelkedésével magyarázza a növekedést.

Szinte minden a zöldben

A féléves adatok ugyan 16 százalékkal alacsonyabbak, mint az ős-rivális BMW számai, a villanyautóknál pedig még nagyobb, 26 százalékos az eltérés, Stuttgart már egy ideje átpozícionálta magát és tudatosan felfelé, a drágább modellek irányába mozdult el – már nem prémium, hanem luxusgyártóként hivatkoznak magukra. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercinek is vannak olcsóbb, belépő szintű modelljei, ám Magyarországon például ezek 14,5 milliónál kezdődnek, szemben München 12,3 milliós ajánlatával.

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

Mondjanak bármit is a marketing szlogenek, a növekedés az növekedés, és a vállalat féléves, illetve második negyedéves számai kevés kivételtől eltekintve mindenhol pozitív előjellel kezdődnek.

A második negyedévben hat százalékot nőttek a személyautó eladások, és ami minket ennél is jobban érdekel az az, hogy 96 százalékkal, közel a duplájára emelkedett a tisztán elektromos autók forgalma. Ezek már 12 százalékot tettek ki az eladásokból.

A vállalat külön kiemeli, hogy az EQA iránti kereslet 73, az EQB népszerűsége 83, míg az EQE szedán számai 157 százalékkal emelkedtek.


Márkákra bontva, a növekedést a háromágú csillagnak köszönhetjük, a Merci ugyanis  123 százalékkal több villanyautót adott el mint az előző év azonos időszakában. Az átlagot a Smart rontja le, amely 19 százalékot esett - ám ennek jó oka van, a leányvállalat a teljes modellkínálatát lecseréli, és az első új típusok még csak mostanában kezdtek a szalonokba kerülni.


Régiókra lebontva, 23 százalékos növekedéssel, kiemelkedett a márka hazai piaca, de a luxus Kínában is jól ment, 12 százalékkal több autót adtak el - ez valamivel magasabb, mint az idei első félévben tapasztalt 8 százalékos bővülés a kínai újautós piacon. Az Egyesült Államok kapcsán külön kiemelték, hogy a villanyautók részesedése 3 százalékról 16-ra nőtt az eladásaikban.

A vállalat július 27-én teszi közzé pénzügyi eredményeit.

Idén a BMW Csoport minden nyolcadik autója tisztán elektromos volt

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.