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 Az idei év első félévében 1.019.200 személyautót adott el a Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz és Smart márkák), amely 5 százalékos javulást jelent tavalyhoz képest. Ebből 112.900 volt tisztán elektromos, ami 93 százalékkal jobb, mint korábban. A vállalat főleg a legdrágább szegmens villanyautói iránti kereslet emelkedésével magyarázza a növekedést. Szinte minden a zöldben A féléves adatok ugyan 16 százalékkal alacsonyabbak, mint az ős-rivális BMW számai, a villanyautóknál pedig még nagyobb, 26 százalékos az eltérés, Stuttgart már egy ideje átpozícionálta magát és tudatosan felfelé, a drágább modellek irányába mozdult el – már nem prémium, hanem luxusgyártóként hivatkoznak magukra. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercinek is vannak olcsóbb, belépő szintű modelljei, ám Magyarországon például ezek 14,5 milliónál kezdődnek, szemben München 12,3 milliós ajánlatával. Mondjanak bármit is a marketing szlogenek, a növekedés az növekedés, és a vállalat féléves, illetve második negyedéves számai kevés kivételtől eltekintve mindenhol pozitív előjellel kezdődnek. A második negyedévben hat százalékot nőttek a személyautó eladások, és ami minket ennél is jobban érdekel az az, hogy 96 százalékkal, közel a duplájára emelkedett a tisztán elektromos autók forgalma. Ezek már 12 százalékot tettek ki az eladásokból. A vállalat külön kiemeli, hogy az EQA iránti kereslet 73, az EQB népszerűsége 83, míg az EQE szedán számai 157 százalékkal emelkedtek. Márkákra bontva, a növekedést a háromágú csillagnak köszönhetjük, a Merci ugyanis 123 százalékkal több villanyautót adott el mint az előző év azonos időszakában. Az átlagot a Smart rontja le, amely 19 százalékot esett - ám ennek jó oka van, a leányvállalat a teljes modellkínálatát lecseréli, és az első új típusok még csak mostanában kezdtek a szalonokba kerülni. Régiókra lebontva, 23 százalékos növekedéssel, kiemelkedett a márka hazai piaca, de a luxus Kínában is jól ment, 12 százalékkal több autót adtak el - ez valamivel magasabb, mint az idei első félévben tapasztalt 8 százalékos bővülés a kínai újautós piacon. Az Egyesült Államok kapcsán külön kiemelték, hogy a villanyautók részesedése 3 százalékról 16-ra nőtt az eladásaikban. A vállalat július 27-én teszi közzé pénzügyi eredményeit. Idén a BMW Csoport minden nyolcadik autója tisztán elektromos volt Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!