auto

Egy újabb önvezető program áll le a General Motorsnál

önvezetés

A General Motors még mindig nyalogatja sebeit a Cruise szolgáltatásának felfüggesztése után, ami a leányvállalat vezetőjének állásába is került.

Most egy újabb önvezető projektjüket állították meg.

Már nem Ultra

A General Motors nemcsak a Cruise leányvállalat önvezető taxijaiban akarta kamatoztatni a mesterséges intelligenciát, hanem a márka személyautóiban is szerette volna felhasználni.

Ilyen autót ad 130 millióért a Cadillac

A vállalat Ultra Cruise rendszere eredetileg 2023-ban mutatkozott volna be a GM égisze alatt működő Cadillac 2024-es modellével debütáló Celestiq típusában, ami egy 340 ezer dollár környékére várt, kézzel épített luxusautó lesz.

Ez a General Motors válasza a Tesla FSD-re

Az eredeti terv az volt, hogy a szoftver a későbbi frissítésekkel végül az esetek 95 százalékában önállóan tud majd vezetni.

A CNBC információ szerint azonban, a GM leállította az Ultra Crusie programot, és a teljesen új rendszer fejlesztése helyett inkább a jelenlegi Super Cruise képességeit csiszolja tovább.

Az üzleti csatorna kérdésére a GM egyik alelnöke nem kívánta kommentálni az Ultra Crusie elkaszálásáról szól hírt, de azt közvetve tulajdonképpen megerősítette, amikor úgy nyilatkozott, hogy a vállalat arra összpontosít, hogy minél több márkájában és modelljében, illetve minél több környezetben működjön a már ismert Super Cruise vezetéstámogató rendszer.

Belebukott a botrányba az önvezető-taxis cég két alapítója

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.