Egyre közelebb van a bevezetéshez a Nio alacsonyabb árkategóriába tervezett új márkája, amely az Alps fantázianevet kapta. Most egy érdekes részlet derült ki. Új chippel, lézer nélkül A Nio is készül az önvezetés korszakára, és eddig úgy tudtuk, ők is ahhoz a táborhoz tartoznak, amely LiDAR szenzorokat tart szükségesnek. Ennek megfelelően a saját márkanév alatt forgalmazott nyolc típusát az Aquila Super Sensing nevű szenzorcsomaggal szereli, amelynek része a lézeres berendezés is.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A CnEVPost viszont a kínai HiEV nevű oldalra hivatkozva a napokban arról számolt be, hogy az egy árkategóriával alacsonyabb osztályba szánt Alps modellekből kimarad a LiDAR. Az olcsóbb márka önvezető rendszerét egyetlen Nvidia Orin X chip fogja adni, szemben a Nio márka autóinak négy ilyen SoC-t használó Adam névre keresztelt számítógépével. A négy Orin SoC-t használó Adam. Hogy az egy darab Orin X egyébként elég lenne-e a teljes, 33 szenzorból álló Aquila csomaghoz, azt nem tudjuk, elképzelhető, hogy már a számítási teljesítmény miatt is csökkenteni kell az érzékelők számát, de maga a LiDAR szenzor elhagyása is megtakarítást jelent az olcsóbb almárka autóiban. A lepel alatt az Alps első modellje, amely az év második felében érkezhet. Forrás: CnEVPost A 2025-re tervezett felső kategóriás Nio ET9 egyébként már az Nvidia chipeket is a saját fejlesztésű, 5 nm csíkszélességgel gyártott Shenji NX9031 SoC-ra cseréli, de állítólag később az Alps autói is megkaphatják majd a saját szilíciumot. Az Alps autói egyébként állítólag ugyanúgy a következő generációs NT 3.0 platformra épülnek majd, mint a Nio ET9. Itt a NIO új csúcsmodellje Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!