Bőven voltak olyan statisztikák az Audi Hungária Zrt. tegnapi sajtótájékoztatóján, amelyekre nemcsak a cég, de hazánk is büszke lehet. De az üzleti eredményt csak az egyszeri bevételek mentették meg. Három évtized után Tavaly volt kerek harminc éve, hogy megalapították a győri Audit, amely ma hazánk egyik legmeghatározóbb gazdasági szereplője. A vállalat több mint 12 ezer főt foglalkoztat Győrben, és 1993 óta 44 millió motort, valamint 2 millió autót gyártottak Magyarországon.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 Győr már készül a 10 milliós elektromos Volkswagenre 2023 fontos év volt a cég történetében, ugyanis 1,66 millió darabbal új rekordot állított be a motorgyártás – ebből 144 ezer volt elektromos -, de készült 178 ezer autó is a gyárban. A hajtóművekkel és egyéb termékekkel a Volkswagen konszern 35 üzemét látják el a világ minden részén. Tavaly egyébként a gyárból kigördülő autók között 17 százalék volt hibrid vagy elektromos. 25 év után tavaly ért véget az Audi TT gyártása is. A sportautóból összesen 662 ezer darab készült Győrben, az utolsó példányt a vállalat német házi-múzeuma kapta. Beruházások A győri üzem 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik, és ennek része az a geotermikus erőmű, amely évi 82 GWh hőenergiát termel. Ma már a cég fűtésének 95 százaléka erre támaszkodik és tavaly egy 22 GWh-s energiamegtakarítási programot is végrehajtottak. 1993 óta egyébként az Audi Hungária 12,5 milliárd euró, mai árfolyamon majd 5000 milliárd forint beruházást hajtott végre hazánkban, ebből a 2023-as év 343 millió euróval (135 milliárd forint) vette ki a részét. Bemutatkozott az új Porsche Macan Az egyik legfontosabb terület az új PPE hajtáslánc gyártásnak beindítása volt – ezt Kínába is tőlünk exportálják majd. Az Audi és a Porsche új közös platformjára egyelőre a Q6 e-tron és elektromos Macan modellek épülnek, amelyek idén startolnak el. Bemutatkozott az Audi Q6 e-tron De a cég már a jövőbe tekint, tavaly megkezdték az MEB Eco platform motorjaihoz szükséges gépsorok telepítését is. Ez a Volkswagen konszern olcsóbb elektromos autóinak (ID.2, ID.2X, illetve ezek Cupra és Škoda testvérei) alapját képezi majd, és az eddigi legnagyobb példányszámban gyártott villanymotornak ígérkezik Győrben. Íme a Škoda Epiq, a csehek olcsó villanyautója A sok jó hír mellett azért a tavalyi év nehézségeket is hozott. A vállalat beszállítói jelentős áremeléseket hajtottak végre, amelynek csak egy részét tudták áthárítani a – házon belüli – ügyfelekre. Így a 9,1 milliárd eurós árbevétel mellett csak pár egyszeri tétel tette lehetővé 354 milliós nyereség felmutatását – enélkül csupán 2 millió (0,022%) lett volna a profit. A vállalat szerint ennek legfőbb oka az Unión belül rekordnak számító magyar infláció, a magas energiaárak, valamint a hullámzó forint-euró árfolyam volt. Hatalmas lesz a VW ID.2 csomagtere Kérdésekre válaszul a cég képviselői a sajtótájékoztatón elmondták, hogy nem félnek az országba, illetve az európai autópiacra érkező kínai versenytársaktól, a versenyt kifejezetten jónak tartják, és a Volkswagen konszern 10 milliárd eurós költségcsökkentő programja sem változtat a magyar gyár helyzetén, a fejlesztések irányán. Cáfolták azokat a sajtóértesüléseket is, hogy több, mint 2000 fős leépítésre készülnének. Mint elmondták, az Audi jövője egyértelműen elektromos, de a következő években a győri gyár még fog fejlesztéseket kihozni a belső égésű motorpalettára, és rugalmasan tudják alakítani a gyártást a villany, illetve hagyományos motorok között a kereslet fényében. 2027-ben érkezhet a nyolcmilliós elektromos Volkswagen Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!