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
auto
2024. 04. 27. szombat

2027-ben érkezhet a nyolcmilliós elektromos Volkswagen

elektromos autó

Az autógyártó már korábban is beszélt róla, hogy a 2026-ra tervezett ID.2 után szeretne még egy árkategóriával lejjebb menni.

Ez azonban nem kis kihívás.

Közös projekt?

A Volkswagen talán legjobban várt elektromos autója ebben a pillanatban valószínűleg a 25 ezer eurósra ígért ID.2, jobban mondva az ID.2 modellcsalád, amelynek Cupra és Škoda testvérei is lesznek majd.

Győr már készül a 10 milliós elektromos Volkswagenre

Ez akkor is így lehet, ha most már tudjuk, hogy ahogyan az várható volt, 2025 végén csak a premier lesz, a kiszállítások 2026 első negyedévében indulhatnak, és eleinte valószínűleg majd a drágább változatok kerülnek gyártásba, Cupra logóval.

Íme a Škoda Epiq, a csehek olcsó villanyautója

A vállalat azonban szeretne 20 ezer euró, nagyjából 8 millió forint alá is benézni egy nyereségesen gyártható és élhető hatótávval rendelkező villanyautóval, de erről eddig közelebbi információkat nem osztottak meg.

Most a napokban viszont Thomas Schäfer, a vállalat márkaigazgatója elárulta, hogy a legolcsóbb elektromos kisautójuk premierje 2027 végére várható – innentől kezdve mi 2028-as gyártásra tippelnénk.

A cég jelenleg négy különböző tervet fontolgat az ID.1 kapcsán, amelyek közül az egyik feltehetőleg a Renault kooperációban készülő platformra épülő változat lehet. A francia autógyártó már korábban megerősítette, hogy a témában tárgyalásokat folytatnak a német versenytárssal, most pedig, a márka említése nélkül ugyan, de a Volkswagen is megerősítette, hogy folynak ilyen egyeztetések. A négy változat közül már a következő pár hétben kiválasztják a befutót – tette hozzá Schäfer.

A közös padlólemez valószínűleg meggyorsítaná a fejlesztései munkát is, a költségek csökkentéséről már nem is beszélve.

Cáfolja a Volkswagen, hogy késne a kisautójuk

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.