PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Van mire büszkének lenni, de kemény volt a győri Audi tavalyi éve

üzlet
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

Bőven voltak olyan statisztikák az Audi Hungária Zrt. tegnapi sajtótájékoztatóján, amelyekre nemcsak a cég, de hazánk is büszke lehet.

De az üzleti eredményt csak az egyszeri bevételek mentették meg.

Három évtized után

Tavaly volt kerek harminc éve, hogy megalapították a győri Audit, amely ma hazánk egyik legmeghatározóbb gazdasági szereplője. A vállalat több mint 12 ezer főt foglalkoztat Győrben, és 1993 óta 44 millió motort, valamint 2 millió autót gyártottak Magyarországon.

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

Győr már készül a 10 milliós elektromos Volkswagenre

2023 fontos év volt a cég történetében, ugyanis 1,66 millió darabbal új rekordot állított be a motorgyártás – ebből 144 ezer volt elektromos -, de készült 178 ezer autó is a gyárban. A hajtóművekkel és egyéb termékekkel a Volkswagen konszern 35 üzemét látják el a világ minden részén. Tavaly egyébként a gyárból kigördülő autók között 17 százalék volt hibrid vagy elektromos.

25 év után tavaly ért véget az Audi TT gyártása is. A sportautóból összesen 662 ezer darab készült Győrben, az utolsó példányt a vállalat német házi-múzeuma kapta.

Beruházások

A győri üzem 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik, és ennek része az a geotermikus erőmű, amely évi 82 GWh hőenergiát termel. Ma már a cég fűtésének 95 százaléka erre támaszkodik és tavaly egy 22 GWh-s energiamegtakarítási programot is végrehajtottak.

1993 óta egyébként az Audi Hungária 12,5 milliárd euró, mai árfolyamon majd 5000 milliárd forint beruházást hajtott végre hazánkban, ebből a 2023-as év 343 millió euróval (135 milliárd forint) vette ki a részét.

Bemutatkozott az új Porsche Macan

Az egyik legfontosabb terület az új PPE hajtáslánc gyártásnak beindítása volt – ezt Kínába is tőlünk exportálják majd. Az Audi és a Porsche új közös platformjára egyelőre a Q6 e-tron és elektromos Macan modellek épülnek, amelyek idén startolnak el.

Bemutatkozott az Audi Q6 e-tron

De a cég már a jövőbe tekint, tavaly megkezdték az MEB Eco platform motorjaihoz szükséges gépsorok telepítését is. Ez a Volkswagen konszern olcsóbb elektromos autóinak (ID.2, ID.2X, illetve ezek Cupra és Škoda testvérei) alapját képezi majd, és az eddigi legnagyobb példányszámban gyártott villanymotornak ígérkezik Győrben.

Íme a Škoda Epiq, a csehek olcsó villanyautója

A sok jó hír mellett azért a tavalyi év nehézségeket is hozott. A vállalat beszállítói jelentős áremeléseket hajtottak végre, amelynek csak egy részét tudták áthárítani a – házon belüli – ügyfelekre. Így a 9,1 milliárd eurós árbevétel mellett csak pár egyszeri tétel tette lehetővé 354 milliós nyereség felmutatását – enélkül csupán 2 millió (0,022%) lett volna a profit.

A vállalat szerint ennek legfőbb oka az Unión belül rekordnak számító magyar infláció, a magas energiaárak, valamint a hullámzó forint-euró árfolyam volt.

Hatalmas lesz a VW ID.2 csomagtere

Kérdésekre válaszul a cég képviselői a sajtótájékoztatón elmondták, hogy nem félnek az országba, illetve az európai autópiacra érkező kínai versenytársaktól, a versenyt kifejezetten jónak tartják, és a Volkswagen konszern 10 milliárd eurós költségcsökkentő programja sem változtat a magyar gyár helyzetén, a fejlesztések irányán. Cáfolták azokat a sajtóértesüléseket is, hogy több, mint 2000 fős leépítésre készülnének.

Mint elmondták, az Audi jövője egyértelműen elektromos, de a következő években a győri gyár még fog fejlesztéseket kihozni a belső égésű motorpalettára, és rugalmasan tudják alakítani a gyártást a villany, illetve hagyományos motorok között a kereslet fényében.

2027-ben érkezhet a nyolcmilliós elektromos Volkswagen

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.