PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTYvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNi8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNi1oYXZhc3Byb2QtMTk0MHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 05. 21. kedd

Van mire büszkének lenni, de kemény volt a győri Audi tavalyi éve

üzlet
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

Bőven voltak olyan statisztikák az Audi Hungária Zrt. tegnapi sajtótájékoztatóján, amelyekre nemcsak a cég, de hazánk is büszke lehet.

De az üzleti eredményt csak az egyszeri bevételek mentették meg.

Három évtized után

Tavaly volt kerek harminc éve, hogy megalapították a győri Audit, amely ma hazánk egyik legmeghatározóbb gazdasági szereplője. A vállalat több mint 12 ezer főt foglalkoztat Győrben, és 1993 óta 44 millió motort, valamint 2 millió autót gyártottak Magyarországon.

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

Győr már készül a 10 milliós elektromos Volkswagenre

2023 fontos év volt a cég történetében, ugyanis 1,66 millió darabbal új rekordot állított be a motorgyártás – ebből 144 ezer volt elektromos -, de készült 178 ezer autó is a gyárban. A hajtóművekkel és egyéb termékekkel a Volkswagen konszern 35 üzemét látják el a világ minden részén. Tavaly egyébként a gyárból kigördülő autók között 17 százalék volt hibrid vagy elektromos.

25 év után tavaly ért véget az Audi TT gyártása is. A sportautóból összesen 662 ezer darab készült Győrben, az utolsó példányt a vállalat német házi-múzeuma kapta.

Beruházások

A győri üzem 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik, és ennek része az a geotermikus erőmű, amely évi 82 GWh hőenergiát termel. Ma már a cég fűtésének 95 százaléka erre támaszkodik és tavaly egy 22 GWh-s energiamegtakarítási programot is végrehajtottak.

1993 óta egyébként az Audi Hungária 12,5 milliárd euró, mai árfolyamon majd 5000 milliárd forint beruházást hajtott végre hazánkban, ebből a 2023-as év 343 millió euróval (135 milliárd forint) vette ki a részét.

Bemutatkozott az új Porsche Macan

Az egyik legfontosabb terület az új PPE hajtáslánc gyártásnak beindítása volt – ezt Kínába is tőlünk exportálják majd. Az Audi és a Porsche új közös platformjára egyelőre a Q6 e-tron és elektromos Macan modellek épülnek, amelyek idén startolnak el.

Bemutatkozott az Audi Q6 e-tron

De a cég már a jövőbe tekint, tavaly megkezdték az MEB Eco platform motorjaihoz szükséges gépsorok telepítését is. Ez a Volkswagen konszern olcsóbb elektromos autóinak (ID.2, ID.2X, illetve ezek Cupra és Škoda testvérei) alapját képezi majd, és az eddigi legnagyobb példányszámban gyártott villanymotornak ígérkezik Győrben.

Íme a Škoda Epiq, a csehek olcsó villanyautója

A sok jó hír mellett azért a tavalyi év nehézségeket is hozott. A vállalat beszállítói jelentős áremeléseket hajtottak végre, amelynek csak egy részét tudták áthárítani a – házon belüli – ügyfelekre. Így a 9,1 milliárd eurós árbevétel mellett csak pár egyszeri tétel tette lehetővé 354 milliós nyereség felmutatását – enélkül csupán 2 millió (0,022%) lett volna a profit.

A vállalat szerint ennek legfőbb oka az Unión belül rekordnak számító magyar infláció, a magas energiaárak, valamint a hullámzó forint-euró árfolyam volt.

Hatalmas lesz a VW ID.2 csomagtere

Kérdésekre válaszul a cég képviselői a sajtótájékoztatón elmondták, hogy nem félnek az országba, illetve az európai autópiacra érkező kínai versenytársaktól, a versenyt kifejezetten jónak tartják, és a Volkswagen konszern 10 milliárd eurós költségcsökkentő programja sem változtat a magyar gyár helyzetén, a fejlesztések irányán. Cáfolták azokat a sajtóértesüléseket is, hogy több, mint 2000 fős leépítésre készülnének.

Mint elmondták, az Audi jövője egyértelműen elektromos, de a következő években a győri gyár még fog fejlesztéseket kihozni a belső égésű motorpalettára, és rugalmasan tudják alakítani a gyártást a villany, illetve hagyományos motorok között a kereslet fényében.

2027-ben érkezhet a nyolcmilliós elektromos Volkswagen

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.