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
auto
2024. 10. 02. szerda

50 vállalat szólalt fel 2035 feladása ellen

üzlet
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

Industry for 2035, azaz iparvállalatok 2035-ért. Így nevezte el magát az az 50 vállalatból álló csoport, amely nyílt levélben kéri az Unió illetékeseit, hogy ne engedjenek a nyomásnak.

Szerintük a 10 év múlva esedékes elektromos átállás szükségszerű és végrehajtható.

Ellenlobbi

Az utóbbi hetekben erősödni látszanak azok a hangok, amelyek egyes autóipari szereplők, illetve az érdekeiket képviselő politikai erők felől érkeznek és az EU 2035-ös céldátumának lazítását, elhalasztását, vagy teljes visszavonását szeretnék elérni.

Most 50 vállalat érezte úgy, hogy hallatnia kell a hangját az ellentábornak is.

Olyan nagy cégek vannak közöttük, mint a Tesco, a Maersk, vagy az Ikea, de a listán szerepel a Fastned, az Uber, a Bolt, a Volvo, a Rivian és a Polestar is.

A vállalatok nyílt levele szerint 2030-ra az üvegházhatású gázok 50 százalékáért már a közlekedési szektor felel majd az Unió területén, ennek 40 százalékát pedig a benzin és dízelüzemű személyautók teszik majd ki.

Az aláírók szerint a fenntartható módon előállított villanyautók jelentik a megoldást és jelenleg is zajlik az a folyamat, mivel az EU és az Egyesült Államok a határai közé akarja telepíteni a szükséges iparágakat, hogy csökkentsék a kínai függőséget.

A cégek közleménye arra is kitér, hogy a 2035-ös átállás központi kijelölése azért fontos, mert ez biztosítja az egész autóipari ellátási láncot arról, hogy a befektetéseik megtérülnek majd, így tudnak tervezni, a jövőbe invesztálni.

A csoport egyértelműen kijelenti, hogy

mint az átállásban érintett cégek, úgy látják, 2035 nemcsak megvalósítható, de szükséges is,

és arra kérik az EU-t, hogy ne nyissa újra a vitát a 2023-ban demokratikus eljárás keretében megszavazott tiltásról, és tartson ki a személyautók és kishaszongépjárművek teljes elektromos átállása mellett.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.