Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Az elektromos átállás elősegítésére sok ország próbálkozik a kedvezmények és büntetések rendszerével, ami a megfelelő irányba tolja a fogyasztókat, de eljön az a pont, amikor már elég villanyautót adnak el ahhoz, hogy a folyamat önjáró legyen. A brit kormány úgy érzi, már itt tartanak.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04xMDAzMDU1LjQxODI1ODBPVEgtVklMTEFVLVJPUy1NL0IzNDgxODEzMS40MzYzMDc2NTY7ZGNfdHJrX2FpZD02Mjk0MjU4NTk7ZGNfdHJrX2NpZD0yNDY4ODM2NTc7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04xMDAzMDU1LjQxODI1ODBPVEgtVklMTEFVLVJPUy1NL0IzNDgxODEzMS40MzYzMDc2NTY7ZGNfdHJrX2FpZD02Mjk0MjU4NTk7ZGNfdHJrX2NpZD0yNDY4ODM2NTc7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIvY3V0b3V0LW1lcmNlZGVzLTEyMDB4MTYwMC0yMDI1LTEyLTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIvY3V0b3V0LW1lcmNlZGVzLTEyMDB4MTYwMC0yMDI1LTEyLTIyLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+PElGUkFNRSBTUkM9Imh0dHBzOi8vYWQuZG91YmxlY2xpY2submV0L2RkbS90cmFja2ltcGkvTjEwMDMwNTUuNDE4MjU4ME9USC1WSUxMQVUtUk9TLU0vQjM0ODE4MTMxLjQzNjMwNzY1NjtkY190cmtfYWlkPTYyOTQyNTg1OTtkY190cmtfY2lkPTI0Njg4MzY1NztvcmQ9W3RpbWVzdGFtcF07ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0ke0dEUFJ9O2dkcHJfY29uc2VudD0ke0dEUFJfQ09OU0VOVF83NTV9O2x0ZD07ZGNfdGR2PTE/IiBXSURUSD0xIEhFSUdIVD0xIE1BUkdJTldJRFRIPTAgTUFSR0lOSEVJR0hUPTAgSFNQQUNFPTAgVlNQQUNFPTAgRlJBTUVCT1JERVI9MCBTQ1JPTExJTkc9bm8gQk9SREVSQ09MT1I9JyMwMDAwMDAnPjwvSUZSQU1FPg== Kivezetik a kedvezményt Az Egyesült Királyság az elmúlt években többször is változtatott az elektromos átállás céldátumán, és az is lehet, hogy nem a legutóbbi 180 fokos fordulat volt az utolsó. A szigetország korábban 2030-at célozta meg, ezután már csak tisztán elektromos autót lehetett volna értékesíteni az újautó-piacon. Ám az elmúlt években több miniszterelnököt is elfogyasztott az ország, és egyikük, a másfél évig kormányzó Rishi Sunak változtatott a terveken és 2035-re módosította a céldátumot. A tavaly megválasztott új baloldali kormány azonban nemrég azt jelentette be, hogy visszaállítja a 2030-as dátumot, azzal a kitétellel, hogy kikéri az érintettek véleményét arról, 2030 és 2035 között pontosan mely hajtásláncokat engedjék még forgalomba. Mindeközben, vagy talán a sok változás ellenére, a britek egyre nagyobb része vásárol villanyautót. Most februárban elérte a 25 százalékot a tisztán elektromos hajtás piaci részesedése az újautó-piacon, de az első két hónap átlaga is 24 százalékon van. Bár 2024 végi adataink még nincsenek, de érdemes megjegyezni, hogy a növekvő eladási számok ellenére 2024 június végén még csak a teljes flotta 2,9 százaléka volt tisztán elektromos az Egyesült királyságban. Ennek ellenére úgy ítélte meg a kormány, hogy itt az ideje a gépjárműadó (VED) kedvezmény visszavonására, azaz 2025. április 1-től a villanyautók is megfizetik majd ezt az állami adót. A rendszer fokozatosan lép életbe, de visszamenőleges hatálya is van, azaz a már korábban még az adómentes időszakban megvásárolt autókat is érinti: A 2001. március 1. és 2017. március 31. között vásárolt autók csak évi 20 fontot fizetnek majd. A 2017. április 1. és 2025. március 31. között vásárolt autók az első évben 10 fontot fizetnek, majd a második évtől a standard évi 195 font vonatkozik rájuk is. A 2025. április 1. után vásárolt autók a kezdettől fogva a 195 fontot fizetik. Emellett ezekre a járművekre is vonatkozik a 40.000 font feletti árú autókra vonatkozó különadó, ami évi 425 font extra, azaz összesen 620 fontot fizetnek majd a drágább járművek tulajdonosai. Ez a nagyjából 19 millió forint egyébként az újautó-árak ismeretében elég alacsony küszöb, sokan eshetnek majd ebbe a kategóriákba. A hibrid és egyéb alternatív meghajtású autók ennél jóval alacsonyabb, 10 fontos kedvezményt kaptak, ám ez most megszűnik és rájuk is a normál tarifa vonatkozik, ha 2017. április 1. után álltak forgalomba. Áprilistól az elektromos furgonok kedvezményei is megszűnnek. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!