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 2021-ben még nagyszabású terveket dédelgetett a Porsche a Cellforce, a saját akkugyára kapcsán. Egyedi fejlesztésű szuperakkuk és szilárdtest-akkumulátorok szerepeltek a menetrendben Most leáll a munka, feladták a terveket. May the Cellforce be with you A Porsche Cellforce Group nevű akkumulátorgyártó leányvállalatának tevékenysége véglegesen leáll, miután nem találtak befektetőt a folytatáshoz. Ez a döntés komoly átszervezést jelent a sportkocsigyártó akkumulátorstratégiájában, ami hatással van több jövőbeli elektromos modell bevezetésére és a belső égésű motoros járművek szerepére is. A Cellforce Group 286 alkalmazottjából most mintegy 200-at bocsátottak el, a vállalat nagyrészt megszűnik – írja az Automobilwoche. A Porsche 2021-ben a Customcells nevű vállalattal közösen alapította meg saját kutatóüzemét és akkugyártó egységét, az évek alatt pedig egyre komolyabb tervek készültek – 2023-ban ki is vásárolták a partnert és teljesen átvették az irányítást a Cellforce-ban. Saját aksikra válthat a Porsche Ekkor még nagyon elégedettek voltak, azt közölték, hogy a korábbinál szélesebb körben, több típusban kerül bevetésre a saját cellájuk és 2024-ben megkezdődhet a pilot gyártósor beemelése évi 100 MWh kapacitással. Azonban ekkor már azt is világosan látták, hogy nagyon gyorsan a GWh tartományba kell lépniük, ehhez pedig vagy saját akkugyár kell, vagy a Volkswagen Csoport egyik akkuüzemében kérnek helyet gyártósoraikhoz. Idén év elején már arról szóltak a hírek, hogy a cég megvette a VARTA villanyautós üzletágát, de a Cellforce is marad, sőt a Tesláéhoz hasonló szárazelektródás gyártáson dolgozik. A VARTA üzlet egyébként egy kényszerlépés volt, mivel az ismert akkugyártó üzletága komoly pénzügyi nehézségekkel küzdött és így veszélybe kerültek a 911-es hibrid változatának akkucellái is, amit ők szállítottak. Ezért a Porsche előre menekült és megvette a beszállítóját. Megvette a VARTA villanyautós üzletágát a Porsche Újragondolt stratégia A sportkocsigyártó már április végén bejelentette a Cellforce által gyártott Porsche-cella gyártásának leállítását. Jochen Breckner pénzügyi igazgató a negyedéves eredmények bemutatásakor elmondta, hogy a Cellforce Group nagy teljesítményű akkumulátorok gyártására vonatkozó korábbi terveit nem folytatják önállóan. Indoklásként az szerepelt, hogy bár a cellák megfeleltek a technológiai elvárásoknak, a termelés felfuttatása nem lenne gazdaságos. Egyelőre nem ismert, mi lesz a Cellforce Groupnak folyósított 60 millió euró (körülbelül 23,4 milliárd Ft) állami támogatással, amelynek kétharmada szövetségi, egyharmada pedig tartományi forrásból származott. A Porsche maga már körülbelül 300 millió eurót (mintegy 117 milliárd Ft) írt le a Cellforce Groupba történt befektetései kapcsán és idén eddig körülbelül félmilliárd euró ment el az akkuprojektekre. A Cellforce Group végleges felszámolása mellett a Porsche a gyártóüzemet is bezárja, mindössze egy kisebb kutatási részleg marad meg. Ez a lépés azonban újabb problémákat vet fel. Véget ért a Northvolt története A cég új 718-as modellcsaládjának következő, immár elektromos generációja már eddig is késésben volt, mivel a Northvolt akkugyártó csődje után akkucellák nélkül maradt. Most viszont már a Cellforce sem opció, így az Automobilwoche úgy tudja, az autók bemutatása 2027-re csúszhat. Egyelőre úgy néz ki tehát, hogy a Porsche továbbra is a világpiacról szerzi be a cellákat, nem pedig saját gyártásból. Az új Porsche Taycan Turbo GT például az LG Chem celláit használja, az elektromos Macan alatt pedig a CATL aksija vannak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!