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 A kínai Xpeng Motors hivatalosan is megkezdte első európai gyártási projektjét, miután szeptember 15-én elindult a termelés a Magna graz-i üzemében. Az osztrák gyártósorról az Xpeng G6 és G9 SUV-modellek gördültek le először, ezzel fontos mérföldkövet állítva a vállalat európai terjeszkedési stratégiájában. A graz-i üzem a jövőben további Xpeng típusok gyártásának is otthont fog adni, beleértve szedánokat, közepes és kompakt SUV-kat, valamint hibrid modelleket is. A Magna Steyr létesítményére és szakértelmére építve a kínai gyártó nemcsak felgyorsíthatja az európai piacra szánt elektromos autók előállítását, hanem jelentős költségeket is megtakaríthat az Európai Unió által kivetett magas vámok elkerülésével. A Magna graz-i gyára Európa egyik legismertebb szerződéses gyártóbázisa, amely olyan globális márkáknak állított elő járműveket, mint a Mercedes-Benz, a BMW, a Jaguar Land Rover vagy a Toyota. A rugalmasságáról híres gyártósorok alacsony és közepes volumen mellett több modell párhuzamos összeszerelésére is képesek, így ideális választást jelentenek azoknak a gyártóknak, amelyeknek nincs saját európai üzemük, vagy egyes különleges modelleket túl költséges lenne azokban gyártani. Az Xpeng 2021-ben lépett be az európai piacra, legnépszerűbb terméke a G6, mely a kontinensen az idei év első felében regisztrált több mint 8000 Xpengnek a kétharmadát tette ki. A Xpeng nemrég jelentette be, hogy Münchenben létrehozta első európai kutatás-fejlesztési központját is, amely a műszaki együttműködést és a helyi piacokra szabott fejlesztéseket támogatja. A cég szélesebb modellportfóliót tervez felépíteni Európában, a szedánoktól a kompakt és közepes SUV-okon át egészen a nagy teljesítményű elektromos autókig. Családi egyterűt hoz Európába az XPeng He Xiaopeng elnök-vezérigazgató szerint a cég hosszú távú célja, hogy mesterséges intelligenciára épülő ökoszisztémát hozzon létre, amelyben az okos elektromos járművek mellett a robotika és a repülő járművek is központi szerepet kapnak, ezzel az Xpeng globális AI-orientált autógyártóvá kíván válni. Az Xpeng G9 SUV-ról itt írtunk részletesebben, a G6-ot pedig ebben a cikkben mutattuk be. Mindkettő villanyautó forgalmazására hazánkban is sor kerül. Magyar piacra érkezik a kínai Xpeng Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!